ثبت بیش از ۹۸۱ هزار ولادت در ۱۱ماهه امسال/جلوگیری از جعل گواهی‌های ولادت

تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه صدور شناسنامه نوزاد الکترونیک شد و دیگر نیاز به حضور فیزیکی والدین برای ثبت درخواست صدور شناسنامه نیست، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال ۹۸۱ هزار و ۷۱۱ نوزاد در کشور متولد شدند.

هاشم کارگر روز سه شنبه دربازدید از نمایشگاه رسانه های ایران و با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۱ماهه امسال ۹۸۱ هزارو ۷۱۱واقعه ولادت در کشور اتفاق افتاد و به ثبت رسید و در مقابل آن ۳۷۹ هزارو ۹۸۲ واقعه فوت در کشور به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد:همچنین در این مدت ۴۸۰هزارو ۶۷۲واقعه ازدواج در کشور ثبت شده است.

۱۷ هزارو ۹۳۳چند قلو زایی ثبت شد

رییس سازمان ثبت احوال گفت: از ۹۸۱ هزارو ۷۱۱واقعه ولادت که در ۱۱ماهه امسال ثبت شده است ۱۷ هزارو ۹۳۳ واقعه آن مربوط به چند قلو زایی بود که ۱۷ هزارو ۲۸۴ واقعه آن مربوط دو قلو زایی، ۶۲۹ مورد سه قلو زایی، ۱۸ مورد هم چهار قلو زایی و ۲ مورد هم پنج قلو زایی در کشور به ثبت رسیده است.

وی اعلام کرد: بیشرین میزان چند قلو زایی در این مدت در استان تهران و کمترین آن در استان سمنان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۹۸۱ هزار ولادت در ۹ماهه امسال/جلوگیری از جعل گواهی‌های ولادت

۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس تعویض و مکانیزه خواهد شد

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۳۴ میلیون شناسنامه دست‌نویس تعویض و مکانیزه خواهد شد.

کارگر افزود: جلوگیری از سوءاستفاده از، شناسنامه های دست نویس و جلوگیری از هرگونه جعل از مزیت های صدور شناسنامه های مکانیزه است و همچنین با این روش ۸۰ درصد در هزینه های چاپ صرفه جویی خواهد شد و همچنین در استفاده از نیروی انسانی نیز صرفه جویی می شود.

صدور شناسنامه نوزادان الکترونیک شد

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: اجرای طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم و تکریم والدین و خانواده‌ها است.

کارگر افزود: در بحث صدور شناسنامه نوزاد به صورت هوشمند، تصمیم بر آن است که بتوانیم شناسنامه را بدون حضور والدین و متقاضی قانونی صادر و به درب منزل ارسال کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این متقاضیان با در دست داشتن گواهی ولادت فیزیکی، برای ثبت واقعه ولادت و تنظیم سند هویتی به ادارات ثبت احوال مراجعه می کردند و پس از اعلام نام مدنظر و تکمیل فرم های مربوطه، فرایند تنظیم سند ولادت و صدور شناسنامه برای آنها انجام می شد.
 

جلوگیری از جعل گواهی های ولادت

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه این امر از جعل گواهی های ولادت جلوگیری خواهد کرد، افزود: کاهش هزینه های ناشی از چاپ گواهی های فیزیکی، رفع شدن امکان خطای کاربر در موقع ورود اطلاعات از دیگر اثرات این طرح است.

وی گفت: این امر در ارائه خدمات بهینه و کاهش هزینه بسیار موثر است و این مسیر را ادامه خواهیم داد تا برسیم به سازمان هوشمندی که تعریف شده و اهدافی که ذیل آن است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: در فرآیند صدور هوشمند شناسنامه نوزاد، متقاضی با ورود به درگاه «سهیم» و انتخاب خدمت مذکور، پس از وارد کردن کد رهگیری گواهی ولادت مربوطه، اطلاعات خود را مشاهده و سپس با انتخاب نام مدنظر، اقدام به تایید نهایی اطلاعات خود می کند.

وی افزود: این اطلاعات به محض تایید به صورت هوشمند به کارتابل واحد ثبتی مربوطه ارجاع و فرایند صدور شناسنامه انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha