۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85392586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: پیشمرگان کُرد مسلمان سند مظلومیت مردم کردستان هستند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: پیشمرگان کُرد مسلمان بر گردن مردم کردستان حق دارند، چراکه برگ افتخار و سند حقانیت و مظلومیت استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در همایش "نقش پیشمرگان مسلمان کُرد در امنیت پایدار" در سنندج اظهار کرد: جامعه ارجمند پیشمرگان کُرد در عرصه جهاد، حق بزرگی بر گردن کردستان و مردم استان دارند و این حق نه فقط به واسطه مقابله با دشمن بعثی و ضدانقلاب است بلکه برای مجاهدت هایی است که در راه حفظ تمامیت ارضی کشور و صیانت از ناموس مردم کشیدند.

وی خطاب به پیشمرگان کرد مسلمان افزود: در روزگاری که معاندان و مزدوران وابسته به استکبار و صدانقلاب تلاش می کردند، مطامع سخیف خود را به همه کردستان و کردها نسبت دهند و در ذهن ملت ایران اینگونه نهادینه کنند که کردها با نظام و انقلاب نیستند، شما پیشمرگان کرد بودید که پا در میدان گذاشتید و توطئه دشمن را خنثی کردید.

استاندار کردستان با بیان اینکه شما پیشمرگان، کُرد اصیل هستید و به فرموده رهبری قوم کرد شایسته و یکی از پیشرفته ترین و وفادارترین اقوام ایرانی است، اضافه کرد: در روزگاری که فرزندان این مرز و بوم برای مقابله با دشمن به این استان آمدند، شما راهنما و تکیه‌گاه و آبروی مردم کردستان شدید.

زارعی کوشا یادآور شد: شما پیشکسوتان ایثار و جهاد، مفاخر اصیل و مایه‌ افتخار مردم کردستان و همه کردها و پیش قراولان عزت و ایثار هستید.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از مقام پیشمرگان تجلیل از بصیرت، موقع شناسی و دشمن شناسی است، افزود: این همان چیزی است که در اسلام روی آن تاکید شده است.

استاندار کردستان در ادامه به ضرورت شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: با شرکت گسترده در انتخابات موضع ایران در دنیا تقویت خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha