برگزاری بیش از ۱۷۰۰ نشست انتخاباتی در دانشگاه‌ها/ از سوگیری حزبی پرهیز شود+فیلم

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ایجاد فرصت و فضا برای همه نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: بر اساس داده‌ها تاکنون ۱۷۰۰ نشست انتخاباتی در دانشگاه ‌ها برگزار شده است.

عبدالحسین کلانتری امروز (سه شنبه) با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران که در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، در مورد فعالیت های انتخاباتی در دانشگاه ها اظهار داشت: تقریبا از ابتدای سال که رهبر معظم انقلاب موضوع انتخابات را مطرح کردند، تمهیدات ستادی لازم در سطح وزارتخانه کمیته و ستادی شکل گرفت که ابلاغیه های های لازم را تدوین و در چند نوبت ابلاغ و به روزرسانی و به رییسان دانشگاه ها ارسال شد و چارجوب فعالیت ها را مشخص کردیم.

وی ادامه داد: کلان ترین سیاست وزارت علوم در این موضوع انتخابات رونق دادن به مشارکت در انتخابات بود تا دانشگاه ها به واسطه نقش بی بدیل خود شور و شعور انتخاباتی را به خوبی به مردم منتقل کنند. در همین مسیر به رییسان و معاونان فرهنگی دانشگاه ها توصیه شد فضای عادلانه ای را برای حضور همه نامزدهای انتخابات فراهم کنند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: از نظر وزارت علوم همه نامزدهایی که تایید صلاحیت می شوند باید فرصت ارائه برنامه های خود را داشته باشند و دانشجویان این برنامه ها را نقد کرده و نظر خود را بیان کنند.

کلانتری گفت: افزون بر این هماهنگی هایی هم با وزارت کشور صورت گرفت، جلسات متعددی را با وزارت کشور در سطح کلان وزارتخانه ای برگزار کردیم، این جلسات با حضور معاونان وزارت علوم، ذمعاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد با معاونت سیاسی وزارت کشور برگزار شد تا هماهنگی های استانی انجام شود.

وی افزود: شورای هماهنگی فعالیت های دانشگاهی در سطح استان ها فعال شده است و موضوع اول این شورا انتخابات است و در همین زمینه برنامه های نو و پیشبرنده ای را تدارک دیده اند.

وزارت علوم همچنین در سطح استانی هم فعالیت می کند، همه همکاران معاونت فرهنگی این وزارتخانه استان به استان سفر و با مجموعه دانشگاه های استانی جلسه برگزار کردند تا رونق و شور و نشاط انتخاباتی را ایجاد کنیم.

برگزاری گفت وگوهای تخصصی با نامزدها به همت انجمن های علمی

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بیشتر برنامه های این معاونت این بوده که دانشگاه را با انتخابات درگیر کند، تشکل های دانشجویی هم خوب وارد شده اند، البته انتظار بیشتری داریم؛ حتی مجموعه های کانونی و انجمن های علمی گفت وگوهای تخصصی در حوزه های تخصصی را با نامزدها شروع کرده اند ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

کلانتری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در موقعیتی هستیم که بسیاری تشکل های دانشجویی وارد فعالیت های انتخاباتی در خیابان شده اند و این رونق و شور انتخاباتی را از دانشگاه ها وارد جامعه می کنند.

این روزها در تهران تریبون های آزاد در میادین، چهارراه ها و اماکن پرتردد مردمی بر پا شده است. کار اصیلی که دانشگاه در طول تاریخ انجام داده و امسال هم باید به آن عمل کند، این است که از طرفی مطالبات پراکنده مردمی را بتواند صورت بندی کند و از سوی دیگر هم با نقد و مطالبه گری منتقدانه و خردمندانه و عاقلانه خود از برنامه های نامزدها سطح عقلانیت را در کل انتخابات بالا ببرد.

وی همچنین گفت: بر اساس آمار سامانه فرنما و طبق داده ها تاکنون ۱۷۰۰ برنامه مرتبط با انتخابات در دانشگاه ها برگزار شده است، البته برنامه ها بیشتر است و تعداد برنامه های این هفته و هفته آینده بیشتر افزایش می یابد.

معاون وزیر علوم یادآور شد: جلسه ای شب گذشته با روسای دانشگاه های تهران با حضور وزیر علوم برگزار شد، که دکتر زلفی گل در این جلسه تاکید کرد در دانشگاه ها فضا به همه نامزدها داده شده و از سوگیری های حزبی پرهیز شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

حضور نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات از سال آینده

کلانتری در مورد حضور نشریات دانشجویی در نمایشگاه رسانه های ایران طی روزهای باقیمانده از نمایشگاه امسال و برای مشارکت بیشتر در نمایشگاه در سال های آینده گفت: ما با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نشریات دانشجویی تعامل خوبی داریم و یکی از اعضای شورای مرکزی نظارت بر نشریات دانشجویی از این وزارتخانه است که به ما در این مجموعه کمک می کنند.

وی افزود: تعامل ما با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اندازه ای است که وزارت علوم هم بعد از چند سال وقفه جشنواره نشریات دانشجویی به نام تیتر را برگزار می کنیم که مجموعه نشریات دانشجویی در آن با هم رقابت می کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه به ما کمک می کند.

استاد دانشگاه تهران افزود: بسیاری از قالب ها و محورهای این جشنواره نیز محورهای به روز شده و متناسب با تحولات روز است. می توانیم این ارتباطات را تنگاتنگ تر کنیم به نوعی که بدنه دانشجویی که در حوزه نشریات دانشجویی فعالیت می کنند می توانند با کمی آموزش و توانمندسازی می توانند جزیی از بدنه مطبوعاتی کلان کشور باشند و بنابراین برنامه ما این است که اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود ومقدمات لازم فراهم شود، نشریات دانشجویی از سال بعد حضور جدی تری در نمایشگاه داشته باشند.

وی اظهار داشت: وزارت علوم و مجموعه معاونت فرهنگی اکنون در بسیاری از رویدادهای کلان کشور حضور دارد؛ برای نمونه کانون های گردشگری دانشجویی در هفدهمین جشنواره بین المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور داشتند، همچنین در جشنواره تئاتر فجر و جشنواره صنایع دستی فجر نیز کانون های صنایع دستی حضور داشتند. به طور کلی سعی کرده ایم در جشنواره ها و نمایشگاه های مرتبط با حوزه های مسئولیتی وزارتخانه های دیگر که مابه ازایی در مجموعه های دانشجویی دارند، ارتباط بگیریم و کانون ها و تشکل های دانشجویی در این رویدادها حضور قوی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه (۲۹ بهمن ماه) طی آیینی رسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت چهار روز تا فردا - دوم اسفند - از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر است. در این نمایشگاه ۴۰ نشست به طور تخصصی با محور رسانه برگزار می شود که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسایل پیش‌روی حوزه رسانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha