مومنی‌مقدم: سرمربی تیم نوجوانان باید متخصص و دارای سلامت اخلاقی باشد

تهران - ایرنا - سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در خصوص انتخاب سرمربی تیم نوجوانان ایران گفت: سرمربی این تیم باید دارای تجربه، تخصص، تعهد و سلامت اخلاقی باشد و علم روانشناسی بالایی داشته باشد و از لحاظ اخلاقی هم باید الگوی بازیکنان باشد.

رضا مومنی‌مقدم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص کیفیت لیگ والیبال و اینکه آیا امسال این رقابت‌ها توانست پدیده‌ای به والیبال ایران معرفی کند یا خیر، اظهار داشت: با رفتن بازیکنان خوب از لیگ ایران، طبیعتاً کیفیت لیگ ایران را نمی‌توان خوب قلمداد کرد. دلیل اصلی این موضوع هم دریافت دستمزد دلاری از تیم‌های خارجی است و همین مسئله به انگیزه‌ای برای لژیونر شدن بازیکنان تبدیل شده است.

وی افزود: البته نکته مثبت این اتفاق، دادن فرصت بازی به بازیکنان جوان است. این بازیکنان در غیاب بازیکنان باتجربه که لژیونر شدند توانستند برای تیم‌هایشان بازی کنند.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران تصریح کرد: این یک توفیق اجباری بود که تیم‌ها به بازیکنان جوان اعتماد کردند. بازیکنان تیم جوانان که قهرمان شدند امسال در لیگ بازی کردند و حتی مهره‌های کلیدی تیم‌هایشان بودند.

مومنی‌مقدم در باره وضعیت نامشخص بودن کادر فنی تیم نوجوانان و اینکه سرمربی این تیم باید چه شاخصه‌های داشته باشد، گفت: ابتدا باید از سرپرست فدراسیون والیبال و کمیته فنی فدراسیون به دلیل انتخاب مجدد من به عنوان سرمربی تیم جوانان تشکر کنم. تیم زیر ۱۶ سال هم خوشبختانه در آسیا قهرمان شد و کار خود را به خوبی انجام داد. در خصوص تیم نوجوانان فدراسیون تصمیم گرفت عادل غلامی را به عنوان استعدادیاب انتخاب کند. این انتخاب، فرصت خوبی برای عادل است. چرا که او تازه به عرصه مربیگری پا گذاشته و این مسئولیت جدید می‌تواند تجربه بزرگی برایش باشد.

وی ادامه داد: در خصوص سرمربیگری تیم نوجوانان کسی باید این سمت را بر عهده بگیرد که شاخصه‌های این سمت را برعهده بگیرد. چرا که مربیگری در این رده خیلی حساس است و سرمربی این تیم باید دارای تجربه، تخصص و تعهد و سلامت اخلاقی بالایی باشد. سرمربی تیم نوجوانان باید سابقه سال‌ها کار در این رده را داشته باشد. چرا که تیم ملی جای آزمون و خطا نیست. سرمربی تیم‌های پایه باید علم روانشناسی بالایی داشته باشد و از لحاظ اخلاقی هم باید الگوی بازیکنان باشد.

سرمربی تیم جوانان تصریح کرد: انشالله فدراسیون والیبال و کمیته فنی بهترین تصمیم را در این خصوص بگیرد تا پشتوانه سازی خوبی برای تیم جوانان و در ادامه تیم ملی بزرگسالان انجام شود. به نظر من هر انتخاب و انتصابی که در کادرفنی تیم‌های ملی صورت می‌گیرد حتما باید از کانال کمیته مربیان عبور کند تا موارد فنی و صلاحیت مربیان تیم‌های ملی، تایید این کمیته را بگیرد و پس از آن در کمیته فنی مورد بررسی قرار بگیرد.

مومنی‌مقدم در مورد اینکه کدام مربیان شایستگی هدایت تیم نوجوانان را دارند، توضیح داد: هر مربی که در رده نوجوانان دارای تجربه خوبی است می‌تواند این سمت را بر عهده بگیرد. ما مربیان خوبی داریم که هم دارای سلامت اخلاقی هستند و هم دارای تجربه و هم اینکه دارای تحصیلات عالیه هستند. مربیانی همچون مهران زارع و علی فتاحی که تجربه زیادی در رده پایه دارند.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های تیم جوانان گفت: در ۲ سال گذشته با تیم جوانان هم در آسیا و هم در جهان بدون حتی یک شکست قهرمان شدیم و این اتفاق‌ها به دلیل یک برنامه‌ریزی خوب بود. برای تیم جوانان باز هم چنین اهدافی را ترسیم کردیم و به دنبال قهرمانی در آسیا و جهان خواهیم بود. البته در رده‌های پایه نمی‌توان تکرار موفقیت‌های قبل را تضمین کرد. چون تیم‌ها با شرایط متفاوت نسبت به دوره قبل در مسابقات حاضر می‌شوند. هدف فدراسیون این است که نسلی را پرورش بدهیم که بتواند به تیم ملی بزرگسالان کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha