۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85392452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۱۴ کتابخانه کلاسی در قزوین فعالیت دارد

قزوین - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین گفت: چهار هزار و ۴۳۴ کلاس درس ابتدایی در این استان وجود دارد که تمامی آن‌ها به کتابخانه کلاسی مجهز شده است.

منیژه تندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: چهار هزار و ۱۴ کتابخانه کلاسی در استان وجود دارد که تفاوت آماری با تعداد کلاس‌های درسی به دلیل ۲ شیفته بودن بعضی از کلاس‌ها است.

وی با اشاره به طرح یار مهربان که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس استان قزوین اجرا شده است، تصریح کرد: در این طرح کتابخانه هایی در کلاس ها ایجاد شده که دارای کتاب‌های داستانی و غیر درسی هستند.

تندی با بیان اینکه کتاب ها توسط معلمان بین دانش آموزان هر کلاس امانت داده می شود، توضیح داد: در استان یک هزار و پنج مدرسه ابتدایی داریم که ۱۳۸ هزار دانش آموز دوره ابتدایی درون آن‌ها تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قزوین همچنین بیان کرد: تعداد ۱۶۷ هزار و ۷۹۷ جلد کتاب غیر درسی با محتوای مناسب برای دانش آموزان ابتدایی در این کتابخانه ها قرار داده شده که به طور متوسط در هر کلاس بین ۲۰ تا ۳۰ جلد کتاب موجود است.

معاون آموزش ابتدایی همچنین ضمن اشاره به این موضوع که بخشی از این کتابخانه ها فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات دارند، توضیح داد: با کمک گرفتن از حوزه های مختلف این کتابخانه ها نیز به زودی نوسازی خواهند شد.

تندی همینطور با ابراز رضایت از استقبال دانش آموزان از طرح یار مهربان، تصریح کرد: جای امیدواری است که این نسل علاقمند به کتابخوانی است و باید با افزایش تعداد کتاب‌ها فضا را برای مطالعه بیشتر این دانش آموزان فراهم سازیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha