۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85392445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاهای دیدنی مشهد

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85392445
جاهای دیدنی مشهد

مشهد، شهری تاریخی و مذهبی با جاذبه‌های گردشگری متنوع است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران فراهم کند. حال اگر شما نیز قصد بازدید از این جاذبه‌ها را دارید سایت اسنپ تریپ بستری برای شما فراهم کرده است که با مراجعه با آن می‌توانید بهترین هتل مشهد را با مناسبت ترین قیمت رزرو کنید و اقامتی به‌یادماندنی در سفر به مشهد داشته باشید.

مشهد مقدس، دومین شهر بزرگ ایران از لحاظ وسعت و یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی و تاریخی ایران به شمار می‌آید. سفر به این شهر مقدس یک تجربه‌ معنوی برای گردشگران است که در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و دیگر جاذبه‌های مذهبی به وجود می‌آید. مسافران با رزرو هتل مشهد و بازدید از مکان‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری و زیارتی سفری خاطره‌انگیز را برای خود به ارمغان خواهند برد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی مشهد بیشتر آشنا شوید.

باغ نادری مشهد

یکی از باغ‌های تاریخی ایران باغ نادری نام دارد که در سال ۱۱۵۲ به دستور نادرشاه افشار در شهر مشهد ساخته شد. این باغ مساحتی بالغ بر ۱۴۴۰۰ متر مربع را از آن خود کرده است و معماری زیبای آن فضای دلنشینی را برای گردشگران فراهم می‌کند. در اطراف باغ نادری دو موزه قرار دارد که در آن آثار دوران نادرشاه افشار از قبیل سلاح‌ها، جواهرات، سکه‌ها و کتیبه‌های تاریخی جمع‌آوری‌ شده است.

موزه آستان قدس رضوی

موزه آستان قدس رضوی، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ایران است که در حرم امام رضا (ع) قرار دارد. آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی در این موزه نگه‌داری می‌شود. این موزه در سال ۱۳۱۶ و با هدف جمع‌آوری آثار تاریخی دوران‌های مختلف ایران در صحن نو حرم مطهر امام رضا (ع) بنا کردند. رفته رفته ساختمان جدیدی در صحن کوثر بدان اضافه شد. گنجینه‌هایی از قبیل سکه‌ها، مدل‌ها، قرآن‌ها، کتاب‌های مذهبی و تاریخی، سلاح‌ها و زره‌ها، فرش‌ها و منسوجات، وسایل علوم و فنون و هنرهای تجسمی در سالن‌های مختلف این موزه وجود دارد.

مطلب مرتبط: معرفی پلتفرم رزرو هتل در ایران

طرقبه و شاندیز مشهد

یکی از شهرهای شهرستان طرقبه شاندیز است که در استان خراسان رضوی قرار دارد. فاصله طرقبه تا مشهد ۱۶ کیلومتر برآورده شده است. این شهر قدمتی کهن دارد که در زمان‌های گذشته یکی از روستاهای مهم طوس بوده است. گردشگران زمانی که در هتل مشهد اقامت دارند از طریق مترو به‌راحتی می‌توانند خود را به طرقبه برسانند و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید به عمل‌آورند. جاهای دیدنی این شهر خاطره‌انگیز عبارت‌اند از:

ـ روستای جا غرق

ـ روستای سرچشمه

ـ رودخانه طرقبه

ـ روستای زشک

ـ پارک کوه سنگی

ـ روستای کلاته آهن

ـ روستای نغندر

آرامگاه خواجه مراد

آرامگاه خواجه مراد در دوره صفویه به دست شخصی به نام حاج‌محمد علی درویش در جاده فریمان ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در دل کوه ساخته شده است. در زمان ورود به محوطه آرامگاه یک اتاق چهار ضلعی با ابعاد ۴ در ۵/۴ متری که در اطراف آن و گلدسته کم ارتفاع کاشکی کاری شده قرار دارد. سقف آیینه‌کاری، دیوارهای گچ‌بری شده آرامگاه معماری اصیل و سنتی ایران را به نمایش کشیده‌اند.

اطراف آرامگاه خواجه مراد امکانات رفاهی مانند سرویس‌بهداشتی و پارکینگ برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است. این آرامگاه یکی از جاذبه‌های مذهبی شهر مشهد است که هر ساله پذیرای زائران بسیاری از سرتاسر جهان است. نزدیک‌ترین هتل مشهد به این آرامگاه تقریباً در ۱۸ کیلومتری آن قرار دارد. گردشگران می‌توانند به صورت آنلاین هتل خود را رزرو کنند.

مدرسه عباس‌قلی خان

مدرسه عباس‌قلی خان در سال ۱۰۷۷ هجری قمری، به دستور عباس‌قلی خان شاملو ساخته شده است. این مدرسه زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع را در بر گرفته است. در مدرسه حجره‌های متعددی وجود دارد که محل سکونت طلاب است. در ضلع شرقی مدرسه عباسقلی خان کتابخانه‌ای است که در آن کتاب‌هایی در زمینه علوم اسلامی نگهداری می‌شود در ضلع غربی هم حمامی تعبیه شده است. گچ‌بری، تزئینات، کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری با آجرهای به کار رفته در معماری مدرسه گردشگران را متحیر می‌سازد. این مدرسه مذهبی به جا مانده در سال ۱۳۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

جاهای دیدنی مشهد

گنبد هارونیه

گنبد هارونیه، بنایی مرموز در شهر مشهد است که مربوط به سده ۸ هجری قمری و کهن‌ترین بنای به‌جامانده از شهر طوس به شمار می‌آید. این بنا در ۲۵ کیلومتری شمال غربی و در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار دارد. این گنبد در اصل یک بنای چهارگوش به ابعاد ۱۲ در ۱۲ متر است که در بالای این چهارضلعی یک گنبد دوپوسته قرار گرفته است. آجرهای به‌کاررفته در کنار گچ‌بری بی‌نظیر نمایانگر معماری اصیل و سنتی ایران است. همان‌طور که گفته شده گنبد هارونیه یکی از آثار قدیمی است که ارزش بسیاری دارد این مکان تاریخی به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه تاریخی توکلی

خانه تاریخی توکلی یکی از جاذبه‌های شهر مشهد به شمار می‌آید که در خیابان نواب صفوی و در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. این بنای زیبا متعلق به دوره قاجار بوده است که قدمتی دیرینه دارد. خانه تاریخی توکلی در سال ۱۲۲۱ هجری قمری به دست احسان خان قرایی از بازرگان و تجار آن زمان ساخته شده است. خانه تاریخی توکلی به شکل مستطیل بوده که در دوطبقه ساخته شده است این نوع از شکل و ساختار زیبایی آن را دوچندان کرده است.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد است. این پارک در منطقه گردشگری سپاد و در مجتمع تجاری وصال قرار دارد. پارک علمی پروفسور بازیما اولین و منحصربه‌فردترین پارک مصنوعی در ایران است. این پارک مساحتی بالغ بر ۲۴۰۰ مترمربع دارد که نمایشگاه‌هایی درباره بدن انسان، حیات‌وحش و دایناسورها در آن وجود دارد. فناوری‌های مدرن به‌کاررفته در نمایشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که بازدیدکنندگان را به تعامل با آن‌ها ترغیب کنند. پارک علمی پروفسور بازیما مکانی مفید برای آموزش و سرگرمی کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود که زمان بازدید آن همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب خواهد بود. بلوار شاهنامه، شاهنامه ۴، پلاک ۱۶ آدرس دقیق این پارک علمی است که گردشگران با رزرو هتل مشهد در این حوالی می‌توانند به‌راحتی از پارک بازدید به عمل آورند.

سفری به مشهد با استپ تریپ

مشهد، شهری تاریخی و مذهبی با جاذبه‌های گردشگری متنوع است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران فراهم کند. حال اگر شما نیز قصد بازدید از این جاذبه‌ها را دارید سایت اسنپ تریپ بستری برای شما فراهم کرده است که با مراجعه با آن می‌توانید بهترین هتل مشهد را با مناسبت ترین قیمت رزرو کنید و اقامتی به‌یادماندنی در سفر به مشهد داشته باشید.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha