معرفی حجت الاسلام والمسلمین " حسین ردایی "  نامزد انتخابات خبرگان رهبری در البرز + فیلم

کرج - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین " حسین ردایی " با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  مرکز استان البرز ضمن بیان سوابق خود به تشریح جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه پرداخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ردایی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۶ در خانواده کارگری متولد شد و اصالت ایشان از منطقه ییلاقی کندوان (سیاه بیشه) بوده و دوران تحصیلی مدارس را در روستای پردنگون از شهر مرزن آباد گذرانده است گفت: در سال ۱۳۶۲ وارد حوزه علمیه شدم و دروس سطوح مختلف حوزوی را سال ۱۳۶۹ به اتمام رساندم و از دروس خارج فقه و اصول و فلسفه و تفسیر مراجع عظام و اساتید معظم استفاده کردم و همچنین دروس سطح را تدریس داشتم.

وی افزود: اکنون بیش از ۳۳ سال دارای سابقه تدریس در سطوح مختلف، خارج فقه و اصول در حوزه های علمیه برادران و خواهران هستم.

ردایی که همچنین ضمن تحصیل در حوزه علمیه، سابقه حضور عملیاتی (رزمی تبلیغی) در دفاع مقدس در گردانهای مختلف از لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) و نیل به جانبازی ۳۵ درصد دارد گفت: در تابستان و ماههای تبلیغ بیشتر در استان البرز مساجد شهرستانهای کرج و ساوجبلاغ و شهرک های آن مانند شهرک رزکان نو، کوهک گرمدره و شهرک خور و روستای اویزر در جاده چالوس به امر تبلیغ و تربیت نوجوانان محلات اشتغال داشتم.

وی اضافه کرد: علاوه براین موارد به عنوان سخنران در بیشتر هیات های مذهبی شهرستان کرج به ویژه هیات محبان الرضا (ع) در امامزاده حسن (ع) و محبان اهل بیت(ع) حصارک حضور مستمر داشتم و تبلیغ در ارگانهای نظامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس در پادگان شهید باهنر و سایر پادگان ها از افتخاراتم است .

ردایی که اکنون از اساتید حوزه علمیه قم و تهران و عضو هیات علمی دانشگاه شاهد تهران است ، تدریس در دانشگاههای تهران، امام صادق (ع) ، علوم قضایی و تدریس در دانشگاه علوم پزشکی البرز، گروه معارف اسلامی از سوابق او است.

مجلس خبرگان رهبری باید در خط مقدم جامعه اسلامی باشد

این داوطلب ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز در خصوص اهمیت و جایگاه خبرگان رهبری نیز گفت: خبرنگان رهبری جایگاه ویژه ای در قانون اساسی به واسطه مسوولیت بزرگی آن دارد .

ردایی بیان کرد: یکی از افق هایی که برای خبرگان رهبری می شود تعریف کرد، عجین بودن آن با قانون اساسی است، از این جهت که مسوولیت انتخاب رهبری در میان فقهای واجد شرایط را دارد، بنابراین تلاش وافر خبرگان در راستای تقویت رهبری و موفقیت روزافزون حاکم اسلامی در عصر غیبت برای جلب رضایتمندی امت اسلام است .

وی افزود: بنابراین مجلس خبرگانی مدنظر امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست تا بتواند در عرصه های لازم و رویدادهایی که در جامعه پیش می آید درخط مقدم خود را ببیند .

ردایی تاکید کرد: خبرگان رهبری باید در کنار رهبر معظم انقلاب از مواضع رهبری در جهت احیای افکار و روشنگری اذهان عمومی مردم به ویژه افراد تحصیل کرده فعالیت کند که دراین زمینه از خبرگان رهبری انتظار می رود در جهاد تبیین ، تبیین مبانی انقلاب ، تبیین صحیح قانون اساسی و پاسخگویی به شبهاتی که از هر سو علیه حاکمیت کشور و قانون اساسی است درخط مقدم باشند.

وی اضافه کرد: بنابراین نقش خبرگان به دلیل انتصاب به حاکم اسلامی و رهبری نظام اسلامی جایگاه ویژه ای است، از سوی دیگر مردم شریف ایران اسلامی نیز انتظارات بجایی دارند که نمایندگان خود را در مجلس خبرگان ببینند و حضور آنان را حس و دسترسی داشته باشند .

این نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری دراستان البرز افزود: بنابراین با رویه جدید و عهدی که با مردم استان البرز خواهیم بست و تعهد خواهیم داشت که حضور را در بین مردم به نحوی که مورد رضایت آنان باشد داشته باشیم و در هشت سال آینده درکنار دغدغه مندان نظام اسلامی و مردم باشیم .

انتخابات پیش رو جهاد سیاسی و عبادی است

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت مشارکت در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: ملت عزیز ایران اسلامی می دانند که انتخابات و تکالیف اجتماعی تعهدی ۲ طرفه است

وی بیان کرد: هم مسوولان و هم افرادی که وارد عرصه انتخابات می شوند برای خدمت باید پذیرش مسوولیت یعنی تعهد را داشته باشند و مردم نیز احساس مسوولیت دارند چون همه ما و مسوولان در کشوری که با خون شهدا به ثمر نشسته و ۱۳ قرن شیعه شهید داده از علما و زائران خود برای محبت به دین و سید الشهدا (ع) زندگی می کنیم .

ردایی تاکید کرد: نظام اسلامی ثمره خون شهدا است و ملت توفیق یافته پرچمدار راه شهیدان باشد و صراط مستقیم راه اهل بیت (ع) بوده که دراین راستا شما مردم البرز می دانید که اراده انسان مومن سستی پذیر نیست، چراکه اگر انسان دنیا را از دست بدهد اراده و ایمان خود را از دست نمی دهد .

وی یادآور شد: ملت ایران اسلامی ثابت کرده در عرصه های مختلف در انتخابات خطیر با شدت استقامت می ورزد و امروز انتخابات پیش رو امتحان مشارکت عمومی در عرصه جهاد سیاسی و عبادی است .

ردایی اضافه کرد: دعوت و درخواست رهبر معظم انقلاب ، ولی فقیه و حاکم اسلامی و اصرار ایشان را در این زمینه داریم، او دعوت می کند، اما می دانیم که این دعوت اوامر است و اطاعت از آن لازم و یک تکلیف به شمار می رود؛ گرچه محبان اهل بیت (ع) و پیروان شهدا مشتاق تکلیف هستند و نیاز به امر و اطاعت نیست .

وی بیان کرد: عرصه های سیاسی و عبادی نظام اسلامی کربلاهایی است که تکرار می شود؛ چنانچه گرانی و مشکلات است که این مشکلات در زمان اهل بیت (ع) نیز بوده است .

ردایی افزود: تا دنیا هست بها و بهانه است، بنابراین بهانه های دنیا نمی تواند مانع اراده های ایمانی شود، چراکه دشمنان هرچه بگویند بطلان و یاوه گویی است .

وی در پایان تاکید کرد: پیروزی کشور دراین عرصه هم باحضور مردم در انتخابات پیشرو رقم می خورد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.
استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است .
در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده است.
برای مشخص شدن نمایندگان استان البرز در مجلس خبرگان رهبری سه نفر از سوی شورای نگهبان تایید و معرفی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha