۸۵ درصد خانوارهای واجد شرایط چهارمحال و بختیاری از طرح فجرانه کالابرگ استقبال کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح حمایتی کالابرگ گفت: تاکنون ۸۵ درصد خانوارهای واجد شرایط طرح فجرانه کالابرگ در استان از این طرح استقبال کرده‌اند.

محسن مولوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: طرح جدید کالابرگ الکترونیکی با عنوان طرح فجرانه کالابرگ از ۱۷ بهمن‌ماه جاری آغاز شد و تا ۱۷ اسفندماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح به‌ازای هر نفر زیرپوشش سرپرست خانواده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (۲۲۰ هزار تومان)علاوه بر یارانه نقدی قبلی اضافه شده است که می‌توانند تنها در قالب کالابرگ الکترونیکی به فروشگاه‌های مجاز مراجعه و خرید کنند.

مولوی تصریح کرد: ۲۴۱ هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری بین دهک‌های یکم تا هفتم هستند که از این طرح بهره‌مند شده‌اند و تاکنون ۲۰۶ هزار خانوار برابر ۸۵ درصد خانوارهای مشمول از این طرح استفاده کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: چرخش مالی اجرای این طرح در استان یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال بوده که در قالب این یارانه‌ها در بازار خرید شده است.

وی گفت: برخورداری از کالابرگ الکترونیکی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی تنها یک ماه فرصت دارد و به ماه بعد منتقل نمی‌شود.

مولوی تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری می‌توانند برای استفاده از این طرح به یک‌هزار و ۸۵۰ فروشگاه مجاز در مناطق شهری و روستایی استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (یکم تا هفتم) در دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه جاری آغاز شد و تا ۱۷ اردی‌بهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز در سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم هفت میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است که خانوار دهک‌های یکم تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به‌مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ ریال از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲ میلیون ریالی خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی) علاوه بر یارانه سه و چهار میلیون ریالی فعلی بوده است و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص می‌یابد و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود، خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.
چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha