تمرین مشارکت سیاسی با میزهای مناظره در مدارس

تهران- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تمرین سیاسی رای اولی‌ها در مدارس با کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره انجام می‌شود.

مهدی کاظمی روز دوشنبه طی بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدن کرد و در مصاحبه با خبرنگار ایرنا درباره آموزش فعالیت و مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش با ایجاد موقعیت یادگیری زمینه را برای مشارکت بیشتر دانش آموزان در عرصه های مختلف به خصوص انتخابات فراهم می کند.

وی ادامه داد: امروز در موضوعات مختلف، مدارس میزبان مناظره های دانش اموزی هستند که نخست فنون گفت و گو و سپس مشارکت در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تمرین می کنند.

معاون آموزش متوسطه با بیان اینکه برخلاف عرصه سیاسی و حزبی، گفت و گوی فضای دانش‌آموزی کاملاً در آرامش و بدور از حاشیه و چالش است، افزود: این مساله میتواند برای آماده سازی دانش آموزان جهت ورود به عرصه مشارکت سیاسی فراهم کند.

به گفته کاظمی، امروز مشارکت در حوزه انتخابات و تشریح دستاوردهای مشارکت مردمی در آوردگاه های سیاسی برای همه نهادها به خصوص آموزش و پرورش اولویت محسوب می شود و مناظره هایی در این راستا در مدارس در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: در مراسم های مختلف مانند جشن تکلیف سیاسی ضمن آشنایی با چهره های مطلع در عرصه سیاسی، ضرورت مشارکت برای آینده کشور و اثرگذاری آن بر سرنوشت دانش آموز تبیین می شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه، دانش‌آموزان متوسطه در مرز ورود به عرصه سیاسی هستند و باید برخی مولفه های کنش سیاسی- اجتماعی در مدرسه را تمرین کنند و این تمرین در کنار همکلاسی ها آزمون و خطا خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha