صف وام ازدواج در مازندران جمع شد +فیلم

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85391792
صف وام ازدواج در مازندران جمع شد +فیلم

ساری-ایرنا- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه میانگین کشوری دریافت تسهیلات ازدواج ۷۵ درصد گفت: متوسط دریافت این نوع تسهیلات در مازندران ۷۹ درصد و به عبارتی چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، ‌ محمدرضا ییلاقی اشرفی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز مازندان در ساری افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۳۲ هزار و ۵۸۵ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در مازندران ثبت نام کردند.

وی ادامه داد:‌ از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۲۸ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند و ۶ هزار و ۷۵۷ نفر ثبت نام اولیه خود را انجام دادند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران ادامه داد:‌ بیشتر دست اندازهای موجود برای دریافت این نوع در مازندران به برخی اعمال مباحث فراقانونی است و نیز اعمال رفتار سلیقه ای از سو برخی بانک ها در تشکیل پرونده و اخذ ضامن است.

وی تاکید کرد:‌ تا پیش از این پرداخت تسهیلات ازدواج در مازندران راکد بود اما با تشریح وضعیت در ستاد ساماندهی امور جوانان استان و ورود و تذکرات استاندار اکنون این روند تسریع یافته و پرداخت تسهیلات شتاب گرفته است.

پرداخت این تسهیلات از اوایل دهه ۹۰ در تبصره های قانون بودجه‌های سالیانه گنجانده شد تا به عنوان یک تکلیف قانونی بانکها را ملزم به پرداخت این تسهیلات کند؛ رقم وام ازدواج در بیش از یک دهه گذشته در بودجه سالیانه متناسب با افزایش نرخ تورم، روند افزایشی داشته است به طوری که مبلغ آن از سه میلیون تومان در سال ۹۴ اکنون به ۱۸۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

در آخرین دستورالعمل قید شده در قوانین بودجه سنواتی، پرداخت تسهیلات یا وام ازدواج متناسب با گروه‌های سنی تعیین شده به ۲ گروه پرداخت می شود و بر همین اساس برای دختران زیر ۲۳ و پسران زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان و برای گروه سنی بالاتر از این افراد ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

صف وام ازدواج در مازندران جمع شد +فیلم

ییلاقی اشرفی با اشاره به نامگذاری سی ام بهمن تا هفتم اسفند با عنوان "هفته جوان"‌ ادامه داد:‌ در استان مازندران برنامه های این هفته با محوریت جهاد تببین برگزار خواهد شد.

وی گفت:‌ در این هفته ۱۱ مرکز مشاوره ازدواج جوانان در مازندران به بهره برداری می رسد و تعداد این مراکز به ۲۷مرکز افزایش می یابد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران اظهار داشت:‌ در سالجاری یک هزار جوان از خدمات مشاوره رایگان ازدواج این مراکز بهره مند شدند.

وی تعداد سازمان های مردم نهاد مازندران که در حوزه جوانان فعالیت می کنند را ۱۶۲ مجموعه اعلام کرد و گفت:‌ در هفته جوان آیین رونمایی توانمندی سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان برگزار می شود.

براساس آمار از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران حدود یک میلیون نفر جوان هستند و در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha