اندیشکده آمریکایی: کاهش حمایت غرب از اوکراین بر شکست کی‌یف تاثیر مستقیم دارد

تهران-ایرنا- مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) مستقر در آمریکا، در گزارش تحلیلی خود با اشاره به عقب‌نشینی اخیر نیروهای اوکراینی از آودیوکا در منطقه دونتسک نوشت: کاهش عرضه تسلیحات غربی نقش مهمی در شکست استراتژیک کی‌یف خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه خبری یورونیوز، ‌کمبود تجهیزات وارداتی از غرب به اوکراین و همچنین افزایش نگرانی‌ها از توقف کمک‌های نظامی ایالات متحده، کی‌یف را مجبور به حفظ موجودی‌های نظامی خود کرده است.

طبق بررسی‌های انجام شده در مؤسسه مطالعات جنگ (ISW)، ‌تأخیر در کمک‌های امنیتی غرب به اوکراین به حملات نظامی روسیه کمک کرده و سربازان اوکراینی را از دفاع در برابر پیشروی‌های روسیه باز داشته است.

یورونیوز با اشاره به مصاحبه آسوشیتدپرس با چندین فرمانده نظامی اوکراینی پیش از سقوط آودیوکا نوشت: کمبود تجهیزات جنگی که مدت‌ها گریبانگیر نیروهای این کشور بوده از پاییز گذشته بدتر شده است. کاهش تامین ذخایر توپخانه‌های دوربرد اوکراین توسط غرب به این معنی است که نیروهای ارتش کی‌یف نمی‌توانند به اهداف جنگی در اعماق مرزهای روسیه حمله کنند.

مقامات نظامی اوکراین ابراز نگرانی کردند که بدون کمک نظامی غرب ممکن است سقوط آودیوکا در سایر نقاط خط مقدم درگیری با روسیه نیز تکرار شود.

یورونیوز نوشت: شهر آودیوکا، ‌ یک دژ مستحکم برای مواضع اوکراینی در داخل این کشور و دور از روسیه بود. تصرف آن روحیه روس‌ها را تقویت کرده و نشان داد این نیروهای کرملین هستند که سرعت نبرد را تنظیم می‌کنند و نیروهای اوکراینی برای دست یافتن به پیروزی ناامید شده اند.

گفتنی است جو بایدن، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا، ‌در تماس تلفنی روز شنبه به ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اطمینان داد که بودجه ایالات متحده برای این کشور در نهایت تامین خواهد شد. با این حال، وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که آیا مطمئن است که می‌تواند پیش از این که دیر شود و محدوده بیشتری از اوکراین جدا شود به این توافق برسد، بایدن پاسخ داد: «مطمئن نیستم».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha