معرفی حجت الاسلام و المسلمین " محمدرضا فلاح تفتی" نامزد مجلس خبرگان رهبری در البرز + فیلم

کرج - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین " محمدرضا فلاح تفتی" با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  مرکز استان البرز ضمن بیان سوابق خود به تشریح جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه جاری پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین " محمد رضا فلاح تفتی" روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز ضمن تشریح سوابق خود درباره اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداخت.

سوابق تحصیلی، علمی و اجرایی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح تفتی
در خرداد ۱۳۵۹ به دنیا آمد و بنابراین وی جوان ترین کاندیدای خبرگان در استان البرز است که از سوابق تحصیلی او می توان گفت در سال ۱۳۷۶ وارد حوزه علمیه قم شد و دوره تحصیلی مقدماتی حوزه را در مدرسه علمیه معصومیه قم گذراند. مقطع سطوح عالی را در مدرسه فیضیه و مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی قم نزد حضرات آیات شیخ علی پناه اشتهاردی، محسن فقیهی، علی نکونام و فاضل هرندی سپری کرد و در سال ۱۳۹۲ با نگارش پایان نامه قاعده اشتراک مدرک سطح ۳ حوزه را دریافت کرد.

او حدود ۱۰ سال سابقه حضور در درس خارج حضرات آیات سبحانی، مکارم شیرازی و اراکی را نیز دارد بطوریکه وی مدرک کارشناسی ارشد رشته ادیان ابراهیمی را سال ۱۳۹۲ با ترجمه و نقد کتاب Comparing Religions Through Law: Judaism and Islam از دانشگاه ادیان و مذاهب و مدرک دکتری رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی را با نگارش رساله حرمت تکفیر شیعه بر اساس مبانی اهل سنت با درجه عالی در سال ۱۳۹۷ از دانشگاه تهران دریافت کرده است .

حجت الاسلام و المسلمین فلاح با مراکز علمی و پژوهشی معتبر متعددی در قم و تهران همکاری علمی و پژوهشی داشته است از جمله همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه عالی دفاع ملی، قرارگاه خاتم الاوصیاء، مجمع جهانی اهل بیت، مجمع الفکر الاسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اندیشکده مطالعات دینی، پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر، موسسه آینده روشن، موسسه روایت سیره شهدا، مجمع جهانی شیعه شناسی، مرکز علمی فرهنگی بصیرت و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که حاصل این همکاری ها، نگارش طرح، انجام برخی پروژه های پژوهشی و یا نگارش درسنامه و متون آموزشی و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس بوده و همچنین عضو هیات تحریریه فصلنامه فرهنگ پویا، ماهنامه اعتصام و ماهنامه رسائل هم بوده است.
مسوولیت های اجرایی :
برخی از سوابق اجرایی حجت الاسلام و المسلمین فلاح، معاونت آموزش در مرکز علمی فرهنگی بصیرت، کارشناس علمی اجرایی در دفتر تبلیغات اسلامی قم، مدیر گروه فقه در اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، مدیر بخش فقه سایت ویکی شیعه، مدیر زبان فارسی در سایت ویکی شیعه بوده و هم اکنون مدیر علمی محتوایی سایت ویکی شیعه و دبیر پژوهشکده در پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر در قم است.
مدخل دانشنامه ای سید حسن نصرالله، جنبش انصار الله یمن، حزب الله لبنان، شهید سید عباس موسوی، شیخ عیسی قاسم در دانشنامه آنلاین ویکی شیعه، ترجمه کتاب الشیعه فی مسارهم التاریخی(شیعه در گذر تاریخ) از زبان عربی ، مقاله علمی پژوهشی قواعد فقهی موثر بر تجارت فن آوریهای دفاعی، مقاله علمی پژوهشی قواعد فقهی موثر بر تولید فن آوری های دفاعی ، مقاله علمی پژوهشی تکفیر شیعه از دیدگاه مذاهب اهل سنت ،مقاله علمی نظریه التوسط بین الاجتهاد و التقلید (به زبان عربی)، مقاله علمی حکم آرایش زنان در فقه شیعه ، مقاله علمی بررسی تعارض های فکری عقیدتی عارف نمایان با قران و اهل بیت (ع) ، مقاله علمی بررسی جایگاه اهل سنت در قانون اساسی و عملکرد جمهوری اسلامی در قبال اهل سنت ایران، مقاله علمی با عنوان پیوند زور و زُنّار با موضوع تبیین استفاده مسیحیت از ابزار رسانه ، مقاله علمی راز رویارویی منحرفان با نظام با موضوع تبیین علل و شیوه های مخالفت با جمهوری اسلامی از جمله یادداشت ها و مقالات وی است .
سوابق تبلیغی :
حجت الاسلام و المسلمین فلاح از سال ۱۳۸۱ به مناطق مختلف کشور از جمله استانهای کرمانشاه، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، هرمزگان سفر تبلیغی داشته و در ماه محرم و صفر و رمضان در روستاها و شهرهای مختلف، سخنرانی و فعالیت تبلیغی داشته است.

وی روحانی کاروان عتبات عالیات و سوریه و راوی کاروانهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب غرب و غرب نیز هست.

خبرگان رهبری مهمترین نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی

وی در خصوص جایگاه خبرگان رهبری نیز گفت: مهمترین نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است از این حیث مجلس خبرگان رهبری و وظیفه آن که تعیین مهمترین شخصیت حقوقی در جامعه اسلامی است از اهمیت بالایی برخوردار است .

فلاح تفتی گفت: با توجه به مسوولیت های مهمی که رهبر دارد مانند تعیین سیاست های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، می توان به اهمیت بیش از پیش خبرگان رهبری در کشور پی برد .

وی یادآورشد: مجلس خبرگان رهبری که تا این تاریخ هم به خوبی به وظایف خود عمل کرده است ۲ وظیفه مهم تعیین رهبر و نظارت را برعهده دارد و انتخاب این مجلس توسط مردم نشان می دهد که حق و جایگاه مردم دراین نظام چقدر اهمیت دارد .

فلاح تفتی در ادامه بیان کرد: مردم افرادی را به عنوان اعضای مجلس خبرگان رهبری تعیین می کنند و این افراد مهمترین فرد را انتخاب می کنند که در نظام جمهوری اسلامی دارای اهمیت بسیاری ا ست .

ملت ایران خواهان تسلط بیگانان بر کشورشان نیستند

وی با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای عدم مشارکت در انتخابات بکار بسته اند گفت: بیگانگان فرهنگ ایرانی را اصلی ترین دشمن خود می دانند بنابراین حضور در انتخابات به معنای آن است که خواستار ماندگاری فرهنگ ایرانی هستیم .

وی بیان کرد: تجربه سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که هر زمان مردم حضور جدی در عرصه های مختلف داشتند دشمنان به اهداف خود نرسیده اند .

فلاح تفتی به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: چنانچه در جنگ تحمیلی دیدیم به رغم دشمنی تمام دنیا با ایران، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت .

وی یادآورشد: پس از جنگ تحمیلی هم ایران اسلامی به رغم بحران ها و مشکلاتی که به وجود آمد از جمله فتنه ها، نظام اسلامی همچنان به پشتوانه مردم پابرجا ایستاده است .

این نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز افزود: افرادی که در ایران حضور دارند دغدغه فرهنگ ایران یا اسلام را دارند، بنابراین دشمن در تحلیل خود عدم حضور مردم را به معنای دشمنی مردم با ایران و انقلاب و نظام تحلیل می کند، درحالی که هیچ فردی را نمی توان در کشور پیدا کرد که بر تسلط بیگانه بر کشور رضایت داشته باشد .

فلاح تفتی گفت: ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی و مسایلی که هست دلخوری هایی باشد، اما این دلخوری ها به معنای آن نیست که مردم رضایت دارند که بیگانگان وارد کشور و برآن مسلط شوند .

وی با اشاره به اینکه در کشورهای منطقه هرجایی که پای بیگانه باز شده، بیگانگان نه تنها با ایمان و دین مقابله کردند با فرهنگ آن کشور هم مقابله داشتند ادامه داد: در عراق وقتی آمریکایی ها وارد این کشور شدند به جز غارت پای داعش را به آن باز کردند بطوریکه میراث تاریخی عراق از بین رفت .

فرهنگ ایرانی سالها مانع تسلط دشمنان شد

این نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز تاکید کرد: بیگانه اگر وارد کشور شود مسلما فرهنگ ایرانی را نمی پسندد چرا که سالیان سال است این فرهنگ ایرانی بوده که نگذاشته بیگانگان بر کشور مسلط شوند .

وی یاد آور شد: سال های سال ، از دوران مشروطه به بعد جریان غرب زده تلاش کردند فرهنگ غرب را بر ایران حاکم کنند اما در نهایت انقلاب اسلامی به بار آمد یا وقتی مغول ها به ایران حمله کردند چه اتفاقی افتاد دیدیم که قوم مغول حذف شدند .

فلاح تفتی گفت: دیدیم نیروهای رژیم بعث بر روی دیوارهای خرمشهر نوشته بودند "آدیم بمانیم" اما چه شد؟ صدام با خفت و خواری رفت و جمهوری اسلامی پا برجا مانده است .

وی تاکید کرد: حضور در انتخابات یعنی می خواهیم فرهنگ ایرانی بماند و رضایت به حضور بیگانه در کشور نداریم بنابراین این حضور برای کسانی که دل در گرو ایران اسلامی دارند برای اینکه به جهان اعلام کنند ایران را دوست داریم حضور حداکثری خواهند داشت .

این نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید شرکت در انتخابات را وظیفه یکایک افراد ایرانی می دانند و افراد را به این امر مکلف کرده اند بنابراین دشمنان نیز می بینیم که این روزها با مباحثی از قبیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی درصدد دلسرد کردن مردم برای جلوگیری از شرکت آنان در انتخابات هستند .

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.
استان البرز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است .
در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده است.
برای مشخص شدن نمایندگان استان البرز در مجلس خبرگان رهبری سه نفر از سوی شورای نگهبان تایید و معرفی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha