۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85391639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 85391639
کاهش۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی

تهران - ایرنا - یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به خسارات ناشی از جنگ علیه غزه بر پیکره اقتصاد رژیم اسراییل، از کاهش ۷۰ درصدی سرمایه گذاری در اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه «کالکالیست» در گزارشی با اشاره به کاهش رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی در سه ماهه چهارم سال۲۰۲۳ میلادی، اعلام کرد که اقتصاد در اراضی اشغالی شاهد کاهش ۷۰ درصدی سرمایه گذاری، کاهش ۴۲ درصدی واردات و کاهش ۲۷ درصدی مصرف بخش خصوصی بوده است.

این روزنامه صهیونیستی افزود که جنگ علیه غزه و نبرد در مناطق شمالی اراضی اشغالی، منجر به افزایش ۸۸ درصدی هزینه های عمومی مصرف کنندگان شده است.

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی گزارش داد که برآورد اولیه حاکی از سقوط ۱۹.۴ درصدی اقتصاد این رژیم در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ در نتیجه جنگ غزه است.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد رژیم اسراییل خبر داده بودند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی ۱۳۷ روز است علیه ملت مظلوم فلسطین جنایت می کند و جنگ افروزی و زیاده خواهی این رژیم، اقتصاد و کسب و کار در اراضی اشغالی را نیز تحت شعاع قرار داده، به طوری که پیشتر رئیس بانک مرکزی این رژیم در پیامی به نخست وزیر درباره پیچیده بودن بحران اقتصادی هشدار داده بود.

بر پایه این گزارش، در نامه ارسالی رئیس کل بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم آمده است که انتظارات کابینه برای بهبود سریع وضعیت اقتصاد پس از جنگ، بسیار خوش بینانه است.

پیش از این، وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده بود که جنگ علیه غزه، ۷۰ میلیارد «شیکل» (حدود ۱۸ میلیارد دلار) کسری بودجه روی دست این رژیم بگذارد.

این در حالی است که عملیات ارتش یمن علیه کشتی های تجاری صهیونیستها یا کشتی های تجاری عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ هم باعث فلج شدن بندر مهم «ام الرشاش» (ایلات) رژیم صهیونیستی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha