۶۵ میلیارد ریال از عوارض آلایندگی در سمنان به آبادانی اختصاص یافت

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۶۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال از محل دریافت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها بابت روستاهای فاقد دهیاری در سال ۱۴۰۲ پرداخت شد.

علی حسین‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان پرداختی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها بابت روستاهای فاقد دهیاری در استان سمنان از محل دریافت عوارض آلایندگی در سال گذشته ۴۹ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: امسال از محل دریافت عوارض آلایندگی ۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به شهرداری‌ها، ۲۰ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال به دهیاری‌ها و ۶۴۳ میلیون ریال به فرمانداری‌ها بابت روستاهای فاقد دهیاری در استان سمنان پرداخت شد.

۶۵ میلیارد ریال از عوارض آلایندگی در سمنان به آبادانی اختصاص یافت

این مسوول بیان کرد: ۳۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال از محل دریافت عوارض آلایندگی سال گذشته به شهرداری‌های استان سمنان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عوارض آلایندگی هر سال به منظور اجرا در سال آینده به تشخیص اداره کل حفاظت محیط زیست به اداره کل امور مالیاتی استان‌ها ارسال می شود.

شرط خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استانداردهای زیست محیطی با ایجاد و راه اندازی سامانه های کنترل آلودگی، بهینه سازی سوخت مصرفی، راه اندازی تصفیه خانه یا استفاده از فیلترهای خروجی دودکش صنایع و مدیریت پسماند است. تا زمانی که این شرایط توسط واحدهای صنعتی رعایت شود، واحد پاک محسوب می شود و در صورت اجرایی نشدن استانداردهای مربوط، با معرفی نام واحد از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به سازمان امور مالیاتی، از دوره مالیاتی بعد، آن واحد مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد از فروش می‌شود.

طبق احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ از محل عوارض آلایندگی وصول‌شده، ۳۵ درصد به سازمان حفاظت محیط‌ زیست (صندوق ملی محیط‌زیست) اختصاص می‌یابد تا صرف اعطای تسهیلات مالی برای کاهش آلودگی‌های زیست‌ محیطی و جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha