معرفی آیت‌الله «سیدمجتبی حسینی» نامزد انتخابات مجلس خبرگان در خراسان رضوی+فیلم

مشهد- ایرنا- آیت‌الله «سید مجتبی حسینی» با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی ضمن بیان سوابق خود به تشریح جایگاه مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی پرداخت.

به گزارش ایرنا، نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز مشهد در تشریح ویژگی ها و اهمیت مجلس خبرگان گفت: حضرت امام خمینی(ره) پس از دعوت ۱۳ ساله مردم به قیام، باز هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آن حضورهای میلیونی مردم بسنده نکردند و با برپایی همه پرسی در ۱۲ فروردین ماه، رای اکثریت ۹۸.۲ درصدی مردم را برای برپایی نظام جمهوری اسلامی دریافت کردند.

آیت الله سیدمجتبی حسینی ولایت فقیه را برگرفته از حکومت پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) دانست و افزود: اکنون نیز حلقه واسط بین مردم و جمهوریت نظام ولایت فقیه، مجلس خبرگان رهبری است.

معرفی آیت‌الله «سیدمجتبی حسینی» نامزد انتخابات مجلس خبرگان در خراسان رضوی+فیلم

وی گفت: ولایت فقیه اصل مهم نظام اسلامی است، در راس این نظام عالمی فاضل، فهیم، مدبر و اعلم حضور دارد و انتساب ولایت فقیه به مردم با انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری انجام می شود.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: مشارکت در انتخابات خبرگان، اعلام وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، بیعت با ولی فقیه به عنوان نائب برحق امام زمان (عج) است، نائب امام زمان(عج) نیز از سوی مجلس خبرگان انتخاب شده و مورد تایید مردم قرار گرفته است.

ایرنا خراسان رضوی از همه هشت نامزد انتخابات خبرگان رهبری در این استان برای حضور در این خبرگزاری و ارائه زندگی نامه، سوابق و رزومه فعالیت ها دعوت کرده است. در این نشست ها از همه نامزدها، در قالب یک پرسش واحد، خواسته شده "جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی" را تشریح نمایند.

از دیروز دوشنبه، به ترتیب حضور نامزدها در خبرگزاری ایرنا خراسان رضوی، ویدئو گفت وگو و سوابق فعالیت های این نامزدها در قالب یک خبر منتشر می شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی، ۱۱ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha