۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85391387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای اف‌بی‌آی درباره تهدید بدافزارهای چینی علیه زیرساخت‌های کلیدی آمریکا

تهران-ایرنا- رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای) هشدار داد که سازمان متبوعش به دقت بر تلاش‌های چین برای استفاده از کدهای بدافزاری در شبکه‌های رایانه‌ای به‌منظور اختلال در زیرساخت‌های کلیدی آمریکا متمرکز است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فایننشال تایمز به نقل از کریستوفر ری نوشت که بشدت نگران استفاده از چنین بدافزارهایی است و واشنگتن به تازگی شبکه هکری چین موسوم به «ولت تایفون» (Volt Typhoon) که زیرساخت‌های آمریکا از جمله شبکه برق و آب و دیگر اهداف در سراسر جهان را نشانه گرفته بود، مختل کرده است.

این مقام آمریکایی روز یکشنبه بعد از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که این فقط نوک کوه یخی بود و یکی از چندین تلاش این چنینی دولت چین است.

رئیس پلیس فدرال مدعی شد چین به طور فزاینده‌ای در حال وارد کردن سلاح‌های تهاجمی در زیرساخت‌های حیاتی ما است که آماده حمله در هر زمانی هستند که پکن مناسب تشخیص دهد.

فایننشال تایمز نوشت: اظهارات ری تازه‌ترین تلاش پلیس فدرال آمریکا برای افزایش آگاهی در مورد جاسوسی چینی است که شامل روش‌های سنتی جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی تا هک های طراحی شده برای آماده شدن جهت درگیری احتمالی آینده می شود.

اکتبر گذشته، رئیس پلیس فدرال آمریکا به همراه همتایانش از ائتلاف موسوم به «فایو آیز» متشکل از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند اولین نشست عمومی را با هدف تلاش برای متمرکز کردن توجهات به عملیات جاسوسی چین برگزار کردند.

به ادعای کریستوفر ری، این کارزار ایالات متحده موثر بوده و در مقایسه با بدبینی ها چند ماه گذشته، مردم خود را با این موضوع هماهنگ می کنند.

وی درباره این سوال که «آیا اروپایی ها منابع بیشتری برای مقابله با جاسوسی ادعایی چین اختصاص می دهند» پاسخ مثبت داد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که در مونیخ با شرکای خود در مورد هوش مصنوعی گفت وگوهای زیادی داشته است و ادعا کرد که این ابزار به چین کمک می کند تا عملیات جاسوسی و بدخیم را بسیار موثرتر انجام دهد.

رئیس پلیس فدرال آمریکا خاطرنشان کرد که تمرکز بر جاسوسی چین بسیار مهم است، به ویژه از آنجایی که پکن سرگرم «بازی طولانی» در شرایطی است که کشورهای دیگر مجبورند با بحران های جهانی مانند حمله به اوکراین و درگیری غزه دست و پنجه نرم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha