داستان تکراری تذکرات اعضای شورای شهر مشهد و بی تفاوتی شهردار

مشهد- ایرنا- صد و ششمین نشست علنی شورای شهر مشهد نیز طبق روال نشستهای قبل با ارائه تذکر به شهردار و همچنین اعتراض اعضای شورا نسبت به بی تفاوتی وی به این تذکرات آغاز شد.

به گزارش ایرنا، طی ماه های اخیر بیشتر نشستهای علنی شورای شهر مشهد با ارائه تذکر از سوی اعضا به شهردار در حوزه های مختلف از جمله انتصابات، عدم اجرای پروژه های عمرانی، عدم تحقق بودجه و عملکرد نامناسب در حوزه های مختلف آغاز می شود و در تمام نشستها نیز اعضای تذکر دهنده نسبت به عدم دریافت پاسخ از سوی شهردار و پیگیری نکردن این تذکرات معترض هستند.

امروز سی ام بهمن ماه و در صد و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد نیز تعدادی از اعضای شورا برای دادن تذکر به شهردار نوبت گرفته بودند.

مجید دبیریان اولین تذکر جلسه امروز به شهردار را بیان کرد و گفت: بارها به شهردار در خصوص تعیین تکلیف سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی و انتصاب مدیران عامل این ۲ سازمان تذکر داده ام اما هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

وی اضافه کرد: شهردار باید امروز و در همین نشست در خصوص این تعلل توضیح بدهد.

دبیریان ادامه داد: همچنین در خط یکم مترو مشهد با کمبود واگن مواجه هستیم و در دوران فعالیت آقای قلندر به عنوان شهردار مشهد هیچ اقدامی در زمینه تامین واگن صورت نگرفته است.

دیگر عضو شورا نیز گفت: شهرداران برخی مناطق در اجرای مصوبات کمیته های نظارتی سلیقه ای عمل می کنند که باید رسیدگی شود.

هاشم دائمی افزود: یکی از شهردارن مناطق که این گونه عمل می کند، ضعیف ترین عملکرد در تحقق بودجه را دارد.

وی خطاب به شهردار مشهد ادامه داد: مدیران ناکارآمد را کنار بگذارید، اینها به جای کارکردن، گزارش به بیرون می دهند، کسی که می خواهد عملکرد ضعیف خود را تحت الشعاع قرار دهد به دادن گزارشهای نادرست به سایر نهادها متوسل می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز به شهردار در خصوص عملیاتی نشدن مصوبه شورای شهر در خصوص «زیست بوم رسانه» تذکر داد.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: وعده تحقق این مهم را به رسانه‌ها داده ایم اما همچنان این موضوع محقق نشده است، رسانه ها تا کی باید به وعده ها اکتفا کنند؟

در این جلسه که شهردار حضور داشت، اعضای شورا خواستند تا در همین جلسه پاسخگو باشد تا بی تفاوتی ها ادامه پیدا نکند.

پاسخ شهردار مشهد

شهردار مشهد نیز در پاسخ به این تذکرات گفت: انتصاب مدیرعامل سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی در دستور کار قرار دارد و طبق دستورالعمل سازمان شهرداریها این ۲ سازمان باید با هم ادغام می شدند اما با پیگیری های صورت گرفته این ادغام تا یک سال آینده به تعویق افتاد.

محمدرضا قلندر افزود: تاکسیرانی سازمان شهرداری است که حکم مدیرعامل آن باید توسط استاندار ابلاغ شود که سه نفر برای این پست به استانداری معرفی شدند، یک نفر به عنوان مدیرعامل انتخاب و استعلامات انجام شد و پیش نویس حکم این فرد نیز به استانداری تقدیم شد و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

وی ادامه داد: برای سازمان اتوبوسرانی نیز گزینه مورد نظر انتخاب و استعلامات مربوط گرفته و ابلاغ صادر شد، اما وی هنگام حضور در دفتر برای ابلاغ حکم در اقدامی غیراخلاقی مدعی شد که استخاره ای که انجام داده بد آمده است و این مسوولیت را قبول نمی کند از این رو استعلامات گزینه ای دیگر در دست انجام است و منتظر پاسخ این استعلام هستیم.

در ادامه اعضای تذکر دهنده شورای شهر مشهد این پاسخ های شهردار را ناقص اعلام کردند و از رییس شورا پیگیری کتبی این تذکرات را خواستار شدند.

۲۱ فرودین ماه امسال اعضای شورای اسلامی شهر مشهد "محمد رضا قلندر" را در هفتاد و هفتمین جلسه این شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha