معرفی آیت‌الله «کاظم سپاسی آشتیانی» نامزد انتخابات مجلس خبرگان استان مرکزی + فیلم

اراک - ایرنا - آیت‌الله «کاظم سپاسی آشتیانی» با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان مرکزی ضمن تاکید بر حضور پرشور آحاد مردم در انتخابات ۱۱ اسفند به بیان سوابق خود پرداخت.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «کاظم سپاسی آشتیانی» روز سه‌شنبه با حضور در ایرنا استان مرکزی در اراک به تاثیر حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: اینکه دشمنان اصرار می‌کنند تا مردم در پای صندوق رای حاضر نشوند اهمیت انتخابات را نشان می‌دهد چرا که اگر حضور مردم تاثیر ندارد، چرا دشمنان اصرار دارند که مردم پای صندوق رای نیابند؟ اصرار آنان برای اینکه مردم پای صندوق رای نروند، نشان می‌دهد، مشارکت مردم و حضور آنان کارساز است.

وی بیان کرد: واقعیت این است که رای ملت و حضور گسترده در پای صندوق‌های رای اولا اقتدار و صلابت نظام اسلامی را نشان می‌دهد و ثانیا انسجام و یکپارچگی ملی را به دنبال دارد و هرجا انسجام ملی شکل گیرد، پیروزی به دنبال آن است و هر زمانی مردم وحدت نداشته باشند شکست به دنبال دارد.

نامزد ششمین دوره خبرگان رهبری استان مرکزی گفت: دشمنان به دنبال این هستند تا انسجام و همبستگی ملت ایران را بشکنند چون تاکنون همه توطئه‌های آنان هم در جنگ ترکیبی و هم در جنگ نرم شکست خورده و در رویداد سال گذشته که هنوز جنگ ترکیبی آن ادامه دارد دشمنان نتوانستند انسجام ملت را بشکنند و دشمن موفقیتی به دست نیاورد و حداکثر جمعیتی که توانست همراه کند در سراسر کشور ۴۵ هزار نفر بود که این رقم قابل توجه نیست.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی افزود: افرادی هم که در رویداد سال گذشته آمدند، جوانانی بودند که برخی از آنان احساسی و ناراضی از مسایل بودند و دشمن روی موج مشکلات سوار شد و همین تعداد را به میدان آورد و نتوانست انسجام ملی را بشکنند.

وی بیان کرد: دشمنان امید دارند با عدم حضور در پای صندوق‌های رای انسجام ما را بشکنند و وقتی ما طرح دشمنان را می‌بینیم باید عکس آن عمل کنیم و ملت ما هوشیار است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان مرکزی گفت: معتقدیم حماسه دیگری را ملت ما در ۱۱ اسفندماه رقم می زنند. همانطور که در راهپیمایی ۲۲ بهمن دنیا را حیرت زده کردند و در انتخابات هم حماسه‌ای دیگر از سوی ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی خلق می‌شود.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی افزود: من به سهم خودم همه مردم عزیز ایران اسلامی را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت می‌کنم ولو ناراحتی و نارضایتی دارند ما هم همراه مردم هستیم.

مشکلات نباید باعث شود تا ما با خود، خانواده و کشور قهر کنیم، امید است این اتفاق نیفتد و همه ما به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفته و در انتخابات ۱۱ اسفند حضور حداکثری داشته باشیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان مرکزی، مهمترین هدف خود در کاندیدا شدن را، دعوت از مردم در پای صندوق رای دانست و گفت: علاوه بر حضور در انتخابات باید فرد اصلح را شناخت و راهی مجلس کرد.

مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاه ویژه ای در کشور است

آیت‌الله سپاسی آشتیانی، درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: این مجلس بالاترین مجلس در نظام جمهوری اسلامی است که به جایگاه رهبری ربط دارد و حفاظت از حریم رهبری را برعهده دارد و جایگاه رهبری در نظام جمهوری اسلامی رفیع، بلندمرتبه و مشخص است.

وی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری ضامن بقا و استمرار نظام و نقطه امید ملت است و با توجه به جایگاه رفیع و ارزنده‌ای که دارد، همیشه مورد بغض و کینه دشمنان قرار گرفته است.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تعیین‌کننده‌ترین و مهمترین رکن از ارکان نظام اسلامی، نقطه‌ تمایز نظام جمهوری اسلامی، مظهر حضور مردم و مردم‌سالاری اسلامی، پایه‌ اسلامی جامعه و نظام اسلامی و پشتوانه‌ و ذخیره‌ معنوی نظام را از از مهمترین ویژگی‌های مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد.

وی گفت: دشمنان تحریم‌های خُرد کننده‌ای بر علیه ما اعمال کردند و تحلیل قدرت‌ها بر این بود که نظام جمهوری اسلامی را به زانو در می‌آورد و مردم را در مقابل نظام قرار می‌دهد، ولی با عنایت و لطف خداوند متعال این چنین نشد.

ما تصور نداریم که تورم در بازار کالاهای مصرفی مردم وجود ندارد، البته تورم هست اما دشمن فقط قصد نداشت در جامعه تورم باشد بلکه هدف دشمن این بود تا فشار اقتصادی وارد کند تا فروپاشی صورت گیرد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان مرکزی گفت: بنابراین دشمنان خود را در برنامه تحریم موفق نمی‌دانند و اگر واقعا، اقتدار نظام و قدرت اقتصادی مورد نظر است و قصد داریم ضعف‌ها جبران شود، راه آن، شرکت در پای صندوق رای و انتخاب، افراد اصلح است و ملت در انتخاب افراد اصلح، دقت لازم را داشته باشند.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی افزود: افرادی را مردم انتخاب کنند که اصلاح و برنامه برای مشکلات جامعه دارند و به نیروهای جهادی رای دهند کسانی که تایید می‌شوند و کف صلاحیت را دارند، ولی باید سطح صلاحیت مورد توجه قرار گیرد و به کسانی رای داده شود که سطح صلاحیت را دارند نه کف صلاحیت را.

وی بیان کرد: انتخابات مایع آبرو نظام و مردم مایع قدرت‌مندی کشور محسوب می‌شوند و مسئولان باید قدردان مردم باشند و با تدوین برنامه، آرام آرام مشکلات رفع و مردم به آرامش برسند.

کاندیدای ششمین دوره خبرگان رهبری استان مرکزی گفت: شرکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، برگ‌های ذرین دیگری که مردم باید به دفتر انقلاب اسلامی اضافه کنند.

اگر مجلس شورای اسلامی کارایی لازم را داشته باشد بسیاری از مشکلاتی که اکنون جامعه با ان مواجه است حل می‌شود.

زندگینامه و سوابق علمی آیت‌الله دکتر کاظم سپاسی آشتیانی

آیت‌الله کاظم آشتیانی، سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در شهر آشتیان متولد شد و در سال ۱۳۵۶ وارد حوزه علمیه شد و در سال ۱۳۷۵ از سوی حضرت آیت‌الله دانش به‌ عنوان امام‌جمعه موقت آشتیان منصوب شد.

در سال ۱۳۷۸ در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس شرکت و رتبه سوم را به دست آورد و موفق به اخذ کارشناسی ارشد از این دانشگاه شد.

پس‌ از آن به‌ عنوان یکی از پژوهشگران مؤسسه ائمه اطهار (ع) به کار تخصصی فقه و اصول پرداخت و همزمان به تدریس سطوح عالی حوزه و دانشگاه همت گماشت و سال ۱۳۸۹ به اخذ مدرک سطح چهار حوزه (دکترای تخصصی) نائل شد.

آیت‌الله سپاسی آشتیانی سال ۱۳۶۳ وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتیدی همچون آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله میرزا جواد تبریزی (ره)، آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله وجدانی فخر، آیت‌الله صالحی مازندرانی، آیت‌الله عمانی، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی بهره برد.

وی ۲ سال ریاست حوزه‌های علمیه استان مرکزی را برعهده داشت و هم‌اکنون معاون صیانت حوزه‌های علمیه کل کشور است.

سوابق آموزشی و پژوهشی:

مدیریت مدرسه تخصصی فقه و اصول حضرت امام حسن عسکری (ع) قم، ریاست حوزه علمیه صاحب‌الامر آشتیان، عضو هیات‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان (استادیار)، تدریس در سطح عالی حوزه علمیه قم، تدریس سه دوره کفایه الاصول، تدریس مکاسب شیخ اعظم انصاری (ره)، تدریس رسائل شیخ انصاری (ره)، تدریس ۶ دوره استصحاب رسائل، تدریس خارج اجاره، تدریس قواعد فقیه در مرکز قضا قم، تدریس کتاب الحدود و الدیات در مرکز قضا قم، تدریس حقوق جزا در مرکز قضا قم، تدریس قواعد فقه در مقطع کارشناسی ارشد، تدریس پنج دوره فقه سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد، تدریس انسان‌شناسی، تدریس تاریخ اسلام در نمایندگی جامعه المصطفی، تدریس سه دوره کلیات فلسفه، تدریس دروس حوزوی از سال ۱۳۶۰، تدریس دروس دانشگاهی از سال ۱۳۶۸، تدریس حاشیه خوانی در موسسه ائمه اطهار و تأسیس گروه فقه و معارف اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در سطح چهار بخشی از سوابق آموشی و پژوهشی آیت‌الله سپاسی آشتیانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha