دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل تالار مرکزی یزد کرد

یزد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تالار مرکزی این شهر بعد از ۱۷ سال بلاتکلیفی با اعتبار ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال ساخته شد که ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم تخصیص یافت.

"احسان عابدی" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه تالار مرکزی یزد با زیربنای حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اشغال فیزیکی پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر ساخته شده است و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه دارای سه بخش اصلی شامل سالن تئاتر با عنوان سالن مهر و ظرفیت ۶۰۹ نفر و همچنین سن‌گردان است و برای اولین بار در کشور با فناوری دانش بنیان ظرفیت های مکمل فضای نمایشگاهی، فضای اجرای نمایش روباز، سالن های تمرین نمایش، کارگاه ساخت دکور و بخش کلاس های آموزشی و فضای اداری و خدماتی و کافی شاپ را در خود جای داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همچنین سالن کنسرت موسیقی نیز با ظرفیت ۴۵۵ نفر مجهز به تجهیزات به روز و مورد نیاز این بخش ساخته شده و در اولین اجرا برای تست و رفع مشکلات احتمالی نیز مراسم اختتامیه جشنواره ملی سرود به سوی قدس در این سالن برگزار شد.

دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل تالار مرکزی یزد کرد

عابدی اظهار داشت: تالار مرکزی یزد طی ۱۵ سال بلاتکلیف بوده و در دولت های مختلف مبلغی برای این محل هزینه شده بود و تا پایان دولت دوازدهم ۶۹ درصد پیشرفت داشت که در دولت سیزدهم ۳۱ درصد باقیمانده شامل نما، محوطه سازی و تزئینات داخلی مبتنی بر معماری بومی تکمیل و در بخش تجهیزات نیز تخصیص های خوبی داده شد تا به اتمام برسد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که در تالار وحدت تهران برگزار شد، اعلام کرد: به زودی ارکستر ملی ایران به یزد می‌ آید و همزمان یکی از زیباترین و مجهزترین سالن‌های موسیقی کشور در این استان افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha