صادرات ۶ میلیون یورویی شرکت‌های دانش بنیان از مازندران

ساری - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: از ۴۷ شرکت دانش بنیان فعال در مازندران ۲۹ محصول تولیدی آنها به ارزش ۶ میلیون یورو به ۲۴ کشور دنیا در یک سال اخیر صادر شد.

قربانعلی نعمت زاده روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ مرکز رشد در ۱۱ شهرستان مازندران فعالیت می کنند و بر اساس برنامه ای که پیش بینی شد این مراکز رشد باید در همه شهرستان ها ی این استان فعال باشند.

وی اظهار داشت: ۲ پردیس فناوری در سال گذشته و همچنین در سال‌جاری هم پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه مازندران و پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه نوشیروانی بابل راه اندازی شد. ‌

نعمت زاده با بیان این که، ۶۰ شرکت در این پردیس ها مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: صندوق پژوهش ها و نوآوری هم راه اندازی شد و در حال حاضر ۳۵۴ شرکت با اشتغالزایی ۶ هزار نفره در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ۱۴ درصد از افراد شاغل در پارک علم و فناوری مازندران دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فارغ‌التحصیلان بیکار و یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات شرکت های دانش بنیان پرداخت شد.

نعمت زاده ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷۴ ایده تبدیل شده به محصول و بیش از ۱۸۰ محصول تجاری شده در پارک علم و فناوری مازندران تولید می شود.

وی با بیان این که راه اندازی آزمایشگاه مرکزی برای پارک علم و فناوری انجام و فضای استقرار ایجاد شد، بیان داشت: ۱۷ هزار و ۱۹۰ متر مربع فضای استقرار داریم که در آن بیش از ۳۵۴ شرکت مستقر هستند.

این مقام مسوول تصریح کرد: ۱۱ قطعه زمین به شرکت های فناور و دانش بنیان در مازندران واگذار شد و راه اندازی کارخانه نوآوری در قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha