اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم

تهران- ایرنا- نمایشگاه بیست و چهارم مطبوعات از همین روز نخست حال و هوایی شدیدا انتخاباتی داشت و سایه انتخابات ۱۱ اسفند قطعا بر وقایع روزهای آینده نمایشگاه سنگینی کرد؛ گواه آن هم رفت و آمد پرشمار چهره‌ها و فعالان سیاسی بود.

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. نمایشگاه امسال پس از ۶ سال وقفه دوباره رسانه‌ای‌ها را دور هم جمع کرد تا آنان که در طول سال دیگران را سوژه می‌کنند، اینبار خود سوژه دیگران باشند.

از همین روز نخست پیدا بود که نمایشگاه بیست و چهارم حال و هوایی شدیدا انتخاباتی خواهد داشت و سایه انتخابات ۱۱ اسفند قطعا بر وقایع روزهای آینده نمایشگاه سنگینی خواهد کرد. گواه آن رفت و آمد پرشمار چهره‌ها و فعالان سیاسی بود که به فاصله کوتاهی پس از افتتاح رسمی نمایشگاه آغاز شد. از آیت‌الله محمدی عراقی نامزد مجلس خبرگان رهبری گرفته، تا برخی نمایندگان مجلس و نامزدهای انتخابات و اعضای احزاب و فعالان سیاسی. البته طبیعی است که نامزدهای انتخابات آینده فرصت عرضه آراء و برنامه‌های خود را از تریبون چندین رسانه مغتنم شمرده و سری به نمایشگاه بزنند.

غرفه ایرنا هم روز پرترددی را پشت سر گذاشت و میزبان طیفی از چهره‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب بود.

محمدی عراقی: تلاش می‌کنم حضور زنان و غیرروحانیون در مجلس خبرگان بیشتر شود

نخستین میهمان ایرنا آیت‌الله محمدی عراقی نامزد مجلس خبرگان رهبری بود. وی در گفت و ‌گو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر این‌که منع قانونی برای حضور زنان و غیرروحانیون در خبرگان رهبری وجود ندارد، وعده داد یکی از مواردی که من دنبال می‌کنم این است که کاری کنیم که هم حضور زنان و هم غیرروحانیون در مجلس خبرگان بیشتر شود.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس‌جمهور در «پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» میهمان دیگر غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران بود که در این غرفه با مدیرعامل ایرنا و خبرنگاران به گفت و گو پرداخت.

رضا تقی‌پور نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی و نامزد انتخابات ۱۱ اسفند در بازدید از غرفه ایرنا احزاب جریان اصولگرایی را در مسیر اتحاد توصیف کرد و اظهار داشت: ارائه فهرست واحد از سوی شورای ائتلاف، جبهه پایداری و ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) دور از دسترس نیست.

جریان اصلاحات رئیس ندارد

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت میهمان دیگر غرفه ایرنا بود. وی هم از فراهم نشدن امکان حضورش به عنوان یک صاحب رسانه در نمایشگاه گلایه کرد، هم ماجرای جدایی‌اش از جبهه اصلاحات را تشریح کرد که به دلیل اتخاذ تصمیم‌ها جایی بیرون از جریان اصلاحات، راه خود را از آنان جدا کرده است.

وی همچنین با تصریح به اینکه دوران شخص محوری گذشته، تاکید کرد: جریان اصلاحات رئیس ندارد.

حداقل ۷ نفر از لیست ۳۰ نفره تهران زنان هستند

زهره الهیان نماینده کنونی و نامزد انتخابات ۱۱ اسفند در غرفه ایرنا از تصمیم شورای ائتلاف برای اختصاص ۷ جایگاه از لیست ۳۰ نفره تهران به بانوان خبر داد و گفت احتمال دارد این تعداد از این هم بیشتر شود.

همچنین هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از غرفه ایرنا در نمایشگاه رسانه ها بازدید کرد

خاطره آقا تهرانی از پدر خبرنگار ایرنا

اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم

مرتضی آقاتهرانی عضو جبهه پایداری هم اعلام کرد پایداری هنوز با هیچ گروهی ائتلاف نکرده، ولی به زودی در مورد انتخابات به جمع‌بندی خواهد رسید.

حضور آقاتهرانی در غرفه ایرنا حاشیه جالبی داشت و آن یادآوری خاطره ای از قبل از انقلاب به هنگام مواجهه وی با یکی از خبرنگاران ایرنا بود.

وی گفت: قبل از انقلاب برای تبلیغ به میمند یاسوج رفتم و پس از سخنرانی، ساواک قصد دستگیری من را داشت که با کمک پدر خبرنگار ایرنا مرحوم میرخانجان طهمورثی از معتمدین بویراحمد از دست ساواک فرار کردم و همیشه احساس خوبی نسبت به این منطقه و مرحوم طهمورثی دارم.

لیست نداریم، تحریم هم نمی‌کنیم

اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز ضمن بازدید از ایرنا گفت: اینکه جبهه اصلاحات ایران در تهران لیستی ارائه نمی‌کند با بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب منافاتی ندارد.

ابطحی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند، درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها گفت: به نظر نمی‌رسد که ائتلاف رسمی شکل گرفته باشد، از طرفی در تهران هم نامزدی ندارند اما ائتلاف ویژه‌ای نیست که بشود از آن سخن گفت.

اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم

مالک شریعتی هم دیگر میهمان غرفه ایرنا بود. وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: شورای ائتلاف با تعیین مصادیق انتخابات به فهرست ۹۰ نفره رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره زمان نهایی شدن فهرست شورای ائتلاف نیز گفت: در آخرین روزهای تبلیغات فهرست نهایی شورای ائتلاف اعلام خواهد شد. البته در این بخش فقط سرلیست شورای ائتلاف قطعی شده و فهرست نهایی هنوز قطعی نیست.

اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم
سعید نورمحمدی از دیگر چهره‌های حزبی بود که در غرفه ایرنا حضور یافت؛ نورمحمدی در گپ و گفتی صمیمانه و طولانی با خبرنگاران ایرنا تصریح کرد ۱۱۰ اصلاح‌طلبی که بیانیه موسوم به «روزنه گشایی» را صادر کرده اند برای این کار مشورتی با خاتمی نداشته اند.
وی همچنین از تدوین لیست ۳۰ نفره مورد حمایت برخی گروه‌های اصلاح‌طلب به سرلیستی «علی مطهری» خبر داد و گفت پیشنهاد دادیم حتما یک سوم لیست خانم‌ها باشند.

اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم

در ساعات پایانی نمایشگاه هم آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز از غرفه ایرنا بازدید کرد و با خبرنگاران و عوامل ایرنا به گفت و گو پرداخت.

نکته غیرسیاسی نمایشگاه امسال حضور همزمان تعدادی از معلولین بود که فرصت نمایشگاه مطبوعات را مغتنم شمرده و خواستار اجرایی شدن قوانینی بودند که زندگی را برای آن‌ها تسهیل کند.

اصولگرایان در یک قدمی ائتلاف/ اصلاح‌طلبان میانه‌رو در تقابل با تحریم

امروز همچنین گلایه‌هایی از فراهم نشدن امکان حضور برخی رسانه‌ها مطرح شد که امیدواریم در روزهای آتی شاهد رفع این موانع و حضور رسانه‌های مذکور باشیم. چرا که به یقین وجود نگاه‌های متفاوت در عرصه رسانه به پویایی جامعه مطبوعاتی منجر شده و رشد خردورزی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha