دیوارنگاره شهدای هنرمند دزفول رونمایی شد

دزفول - ایرنا - دیوارنگاره ۶۹ شهید هنرمند شهرستان دزفول روز یکشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه دزفول در این آیین که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، معرفی شهدای هنرمند را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم جوانان و نوجوانان برومند و نخبه این سرزمین بودند که برای دفاع از اسلام و انقلاب زندگی را رها و به میدان ایثار و شهادت شتافتند.

علیرضا خردمند با انتقاد از تلاش برخی جریان‌ها برای تحریف چهره شهدا بیان کرد: دشمن پس از جنگ تحمیلی، جنگ روانی و فرهنگی علیه ملت و جوانان این دیار آغاز و تحریف دفاع مقدس را در دستور کار دارد و این در حالی است که بخش زیادی از شهدای دفاع مقدس هنرمند بودند.

وی شهادت را هنر مردان خدا دانست و اظهار کرد: کسانی که شهدا را اهل خشونت معرفی می‌کنند باید بدانند که شهدا از جنس هنر و هنرمند بودند و این دفاع مقدسی که به دست جوانان این کشور رقم خورد کاری هنرمندانه در دنیا بود.

خردمند با بیان اینکه شهدا علمداران پیشرفت کشور هستند، گفت: اگر در هنر، علم و فناوری انقلاب اسلامی و ایران عزیز امروز حرف برای گفتن در دنیا دارد، پیشرانه آن شهدای کشور در عرصه‌های مختلف هستند.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر اینکه معرفی شهدای هنرمند نباید به رونمایی از یک دیوارنگاره خلاصه شود افزود: برای معرفی شهدا و فرهنگ دفاع مقدس باید از تمام ظرفیت‌های هنری استفاده شود.

وی گره گشایی از بسیاری از مسایل مبتلا به کنونی کشور را در گرو ایجاد روجیه جهاد و ایثار دوران دفاع مقدس دانست و افزود: هنرمندان برجسته‌ای در دزفول در رشته‌های مختلف هنری وجود دارد که در مسیر احیای نام شهدا و فرهنگ دفاع مقدس تلاش می‌کنند که باید این هنرمندان مورد تجلیلی قرار گیرند.

خردمند در ادامه با اشاره به ضروروت مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه امسال ادامه داد: هر کس مخاطبی دارد نسبت به دعوت آنها به مشارکت در انتخابات باید تلاش کنند.

وی گفت: هنرمندان به واسطه داشتن مخاطبان فراوان در دعوت مردم و جوانان به مشارکت حداکثری در انتخابات مسوولیت دارند.

دیوارنگاره شهدای هنرمند دزفول رونمایی شد

یادواره شهدای هنرمند دزفول برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز در آیین گفت: امید است در راه شهدا و اعتلای شهرستان بتوان اقدام‌های مثبتی انجام داد.

عبدالحمید صادق جولا افزود: بیان ارزش‌های دفاع مقدس، حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان و تبیین موضوعات فرهنگی اجتماعی به طور قطع می‌تواند تاثیرگذار و جریان ساز باشد.

وی ادامه داد: شهدای هنرمند با اهدای جان خود برای اسلام و انقلاب قدم برداشتند و نشان دادند به موضوعات جامعه بی تفاوت نیستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: دیوارنگاره شهدای هنرمند به لطف هنرمندان و پژوهشگران رونمایی شد و در مرحله بعد چاپ کتاب شهدای هنرمند شهرستان دزفول در حال انجام است.

وی با قدردانی از اقدامات پژوهشی منوچهر مهدی پور پژوهشگر دفاع مقدس افزود: یادواره شهدای هنرمند شهرستان دزفول نیز برگزار می‌شود.

دیوارنگاره شهدای هنرمند دزفول رونمایی شد

به گزارش ایرنا، به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد؛ رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد؛ همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

شهرستان دزفول همچنین پس از دوران دفاع مقدس ۶۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این شهدا شامل شهدای انتظامی، مدافعان حرم، بسیج و مدافعان سلامت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha