کشف مواد محترقه و دستگیری چند سارق در تهران

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85390836
کشف مواد محترقه و دستگیری چند سارق در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - کشف ۲۵ کیلوگرم مواد محترقه و دستگیری چند سارق از مهمترین اخبار پلیس تهران در روز یکشنبه ۲۹ بهمن است.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از بازداشت یک نفر و کشف ۲۵ کیلوگرم مواد اولیه ساخت مواد محترقه در تهران خبر داد.

سرهنگ اردشیر نادری اظهار کرد: ۲۸ بهمن در حین گشت زنی در محدوده خیابان مولوی، ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار به فردی که کیسه‌ای بزرگ به همراه خود حمل می‌کرد مشکوک شده و در بازرسی از اموال همراه وی ۲۵ کیلوگرم اکلیل سرنج و یک دستگاه کارتخوان سیار کشف و ضبط کردند.

وی افزود: متهم ۱۹ ساله در اظهارات خود به تهیه اکلیل و سرنج و ساخت مواد محترقه جهت فروش در چهارشنبه آخر سال اعتراف کرد.

سرهنگ نادری با بیان اینکه شهروندان از خرید مواد محترقه دست ساز که موجب بروز اتفاقات جبران ناپذیر خواهد بود به جد پرهیز کنند، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی منتقل شد.

دستگیری سارق لوازم داخلی خودرو

در خبری دیگر سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت هم اعلام کرد: سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودرو شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدرضا موسوی اظهار کرد: ۲۸ بهمن ماموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان «علیپور» طی گزارش تیم عملیات مبنی بر دستگیری یک نفر در خصوص مالخری امول مسروقه در پی دستگیری سارقین خودرو و سارقین لوازم خودرو و اعترافات آنان که اقدام به فروش امول مسروقه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران سریعا در محل مستقر شده و متهم را سوار بر خودرو پراید مشاهده کرده و دستور ایست دادند که متهم به محض رویت ماموران پلیس از محل متواری شد.

سرهنگ موسوی تاکید کرد: ماموران طی عملیات تعقیب و گریز با استفاده از قانون بکارگیری سلاح موفق به متوقف کردن خودرو متهم و دستگیری او شدند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت یادآور شد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در خیابان های خلوت تهران و ۱۵ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کرد.

دستگیری سارق در کمتر از یک ساعت

همچنین کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت خبر داد.

سرهنگ رضا صادقی پور گفت: ۲۷ بهمن در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۲۸ تهران نو در محدوده خیابان پیروزی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک نفر که به صورت پیاده در حال هل دادن موتورسیکلتی خاموش بود، مشکوک شده و فرمان ایست دادند.

وی ادامه داد: راکب موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله آن را رها کرده و به صورت پیاده اقدام به فرار کرد.

وی گفت: ماموران در نخستین‌گام با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و شگردهای پلیسی موفق به دستگیری سارق موتورسیکلت شدند.

سرهنگ صادقی پور یادآور شد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت و هشت فقره سرقت‌ موتورسیکلت دیگر در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری کلاهبردار

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری فاتب از دستگیری فردی که با انتقال پول به روش کارت به کارت از حساب افراد سالمند و کم سواد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ بهزاد نوری اظهار کرد: در پی چندین فقره سرقت و کلاهبرداری به روش برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی شهروندان دستگیری کلاهبردار در دستور کار عملیات یگان انتظامی مستقر در بیمارستان فیروزآبادی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران گشت زنی‌های هدفمند را افزایش داده و در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهم را شناسایی کردند افزود: حین گشت زنی در محله متهم را در حال تردد و زاغ زنی شهروندان و شناسایی سوژه جهت سرقت مشاهده کرده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری فاتب اضافه کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری ۱۳۱ شهر ری، متهم در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی و کلاهبرداری با روش کمک به سالمندان و برداشت غیرمجاز از حساب‌شان و ۱۰ مورد سرقت مشابه معترف شد.

سرهنگ بهزاد نوری یادآور شد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha