دستیابی به مرجعیت علمی از اصلی‌ترین سیاست‌های اورژانس است

تهران - ایرنا - معاون آموزش و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور گفت: نگاه دانش محور و دستیابی به مرجعیت علمی در اورژانس پیش بیمارستانی از اصلی‌ترین سیاست‌های این سازمان است و به همین سبب برگزاری کنگره ملی نوآوری‌ها در اورژانس پیش بیمارستانی را برای اولین بار مطرح کردیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، سید حسن نوری ساری از برگزاری اولین کنگره ملی نوآوری ها در اورژانس پیش بیمارستانی خبر داد و اظهارداشت: افراد متعددی در حوزه های مختلف سازمان اورژانس کشور در حال خدمت رسانی هستند، لذا کارگاه های آموزشی متنوعی در کنگره پیش رو درنظر گرفته شده است تا تمام رشته های پزشکی، کاردانی و کارشناسی فوریت های پزشکی، پرستاری، هوشبری و اتاق عمل بتوانند از این کنگره ملی، بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه توانمندسازی اساتید رشته فوریت‌های پزشکی در کنگره پیش‌رو، افزود: برنامه ریزی جهت توانمند سازی اعضای هیئت علمی و اساتید که به تبع آن موجب افزایش بار علمی دانشجویان رشته فوریتهای پزشکی و همچنین افزایش دانش و توان پرسنل عملیاتی اورژانس خواهد شد، بخش عمده ای از برنامه های سازمان اورژانس کشور را تشکیل می‌دهد.

نوری، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مراکز آمبولانس خصوصی را از دیگر برنامه های کنگره معرفی و خاطرنشان کرد: آمبولانس های خصوصی به صورت مستقیم وابسته به سازمان اورژانس کشور نبوده اما تحت نظارت این سازمان درحال خدمت رسانی هستند به همین دلیل برنامه ویژه ای جهت توانمندسازی آمبولانس های خصوص داریم که انتظار می‌رود در پایان کنگره به این هدف دست یابیم.

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور با دعوت از تمام اعضای گروه های پزشکی و پیراپزشکی جهت شرکت در این کنگره ملی، به نتایج مورد انتظار این کنگره پرداخت و یادآور شد: ایجاد یک مرجعیت علمی برای ارائه خدمات، استاندارد سازی مطالب آموزشی در رشته های فوریتهای پزشکی سراسر کشور و مطلوب سازی هرچه بیشتر عملکرد مراکز آمبولانس خصوصی و در نهایت، توانمندسازی پرسنل عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی، از نتایج مورد انتظار سازمان اورژانس کشور در پایان دوره کنگره ملی نوآوری ها در اورژانس پیش بیمارستانی می باشد.

گفتتی است این کنگره در تاریخ های ۲ تا ۴ اسفند سال جاری در سالن همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha