۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85390633
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امنیت بین‌المللی انرژی، محور مذاکرات باکو - واشنگتن

تهران- ایرنا- تارنمای آذرنیوز نوشت: در راستای تلاش کشورهای اروپایی برای به حداقل رساندن وابستگی گازی به روسیه، همکاری در بخش انرژی در دستور مذاکرات وزیر انرژی جمهوری آذربایجان و مقام‌های آمریکایی قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این رسانه به نقل از وزارت انرژی جمهوری آذربایجان از سفر پرویز شهبازف (Parviz Shahbazov) وزیر انرژی این کشور به آمریکا خبر داد و نوشت: در چارچوب این سفر مذاکرات و مجموعه نشست هایی پیرامون چشم انداز توسعه همکاری انرژی دو جانبه و پروژه های اجرا شده در جمهوری آذربایجان در راستای تضمین امنیت بین المللی انرژی برگزار می شود.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان نیز ضمن تایید خبر ورود مقام انرژی آذربایجان به آمریکا اعلام کرد: پیش از این، مارک لیبی سفیر ایالات متحده در جمهوری آذربایجان گفته بود که باکو منبع انرژی ارائه می دهد که مفهوم تنوع و ایجاد امنیت را دارد.

وی گفت: اروپا و متحدانش به دنبال به حداقل رساندن وابستگی خود به گاز روسیه هستند و جمهوری آذربایجان منبعی برای حفظ امنیت انرژی محسوب می شود.

سفیر ایالات متحده در جمهوری آذربایجان گفت: برای گسترش زیرساخت های کنونی به ویژه در زمینه نقش آذربایجان در تسهیل انتقال منابع انرژی از آسیای مرکزی، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی افزود: آمریکا ممکن است تمایل داشته باشد در بخش منابع انرژی سبز و تجدیدپذیر مانند نیروی بادی و هیدروژنی با جمهوری آذربایجان تعامل داشته باشد. این بخش ها به سرمایه گذاری، تغییرات قانونی و برنامه ریزی راهبردی نیاز دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha