۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85390579
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پل چهار بشار یاسوج آماده بهره برداری است

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85390579
پل چهار بشار یاسوج آماده بهره برداری است

یاسوج - ایرنا - معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پل چهارم بشار در یاسوج مرکز این استان با همکاری شهرداری این شهر برای کاهش بارترافیکی تا قبل از عید و آغاز سال جدید تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، علی محمد روستا روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه شورای ترافیک این استان اظهار داشت: با بهره برداری از پل چهارم بشار بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج برطرف می شود .

پل چهارم بشار شهر یاسوج به عنوان پروژه ای مهم با هدف کاهش بار ترافیکی یاسوج و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) در سال ۱۳۹۴ کلنگ زنی شد ،عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد و اکنون پس از حدود ۹سال در مراحل پایانی بهره برداری قرار گرفته است.اعتبار اولیه ساخت این پل بیش از 150 میلیارد ریال برآورد شده بود .

روستا بر ضرورت تسریع در عملیات تکمیل این پل طرح تاکید کرد و افزود: با توجه به تردد زیاد دانش آموزان و ترافیک بیش از ۲ کیلومتری در ورودی و خروجی شهر یاسوج در روزهای پایانی هفته افتتاح پل چهار بار ترافیکی یاسوج را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد.

وی در ادامه به بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جاده کمربندی یاسوج در روستای چنارستان بویراحمد اشاره کرد و از پیگیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای ایمن سازی این کمربندی خبر داد.وی تاکید کرد باید در کمترین زمان ممکن پل عابر پیاده در این مسیر خطرناک و حادثه خیز نصب شود.

روستا تصریح کرد: با بررسی های انجام شده در چندین نقطه از این مسیر سرعت کاه ایجاد شد که نیاز است ایمنی این مسیر پرترافیک افزایش یابد.

وی بر نصب تابلوهای جدید، چراغ راهنما و تغییر معابر و باز و بسته شدن تقاطع ها در مسیرهای پرترافیک استان با کارشناسی پلیس راهور تاکید کرد و گفت: با ساخت زیرگذر و روگذر در برخی تقاطع های یاسوج ، بار ترافیکی این شهر کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، رشد بی رویه و ناهمگون یاسوج مرکز استان روز به روز بر معضلات شهری و و ترافیکی این شهر می افزاید . گره روز افزون ترافیک یکی از این معضلات شهری است که زندگی شهرنشینی را به کام شهروندانش تلخ کرده است.

هر چند تاکنون اقدامات زیادی برای خروج از بحران ترافیک شهر یاسوج از سوی مسوولان صورت گرفته اما این اقدامات چندان راهگشا نبوده و همچنان نیازمند توجه کلان و بیش ازپیش است.

انتظار می رود با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج و ورود چند صد هزار نفری گردشگران در روز های تعطیل با تامین زیرساخت های شهری زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران را به این شهر زیبا فراهم کرد.

رودخانه بشار شاهرگ حیاتی یاسوج است که شهر یاسوج و صدها روستا و آبادی بزرگ و کوچک در کنار آن شکل گرفته است.این رودخانه از تنگ سرخ و تنگ تیزاب در مرز استان فارس شروع شده و پس از گذر از یاسوج و دروهان با پیوستن به رود خرسان به کارون می ریزد. هسته اصلی و شاکله شهر یاسوج در دو سوی این رودخانه ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha