۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85390541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قائم مقام دادگستری استان تهران: حفظ آرای مردم وظیفه همه به‌ویژه دادستانی است

پردیس - ایرنا - قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: صیانت از آرای مردم وظیفه همه به ویژه دادستانی در حوزه‌های پیشگیری، آگاهی بخشی، تذکر و درصورت وقوع جرم برخورد قانونی است.

به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز یکشنبه در حاشیه مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس اظهار داشت: سیاست تشکیلات قضایی در بحث موضوعات مربوط به تخلفات انتخاباتی مقوله های پیشگیری و آگاهی بخشی است و برای اینکه تخلفی یا جرمی اتفاق نیفتد مرحله بعدی تذکر و یا هشدار است.

وی ادامه داد: هشدار، آگاهی بخشی و یاد آوری برای کاندیداهایی که مرتکب تخلف شوند انجام و در مرحله آخر هم اگر جرمی اتفاق بیفتد دستگاه های قضایی به وظیفه خود عمل می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این روزها از طریق اطلاع رسانی و پیامک مورادی را که تخلف محسوب می شود را احصا و اطلاع رسانی می کند.

شاکرمی توضیح داد: مواردی نظیر تبلیغات زود هنگام، نحوه هزینه کرد کاندیداها، نوع و نحوه تبلیغات، نوع گفتمان وعده ها احصا و در قالب پیامک اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سامانه ای تشکیل داده، موضوعات مختلف با همکاری دادستانها، روسای دادگستری و سایر مسئولان رصد و به استان منعکس و اگر نیاز به تصمیم گیری قضایی باشد با تدبیر انجام می شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: پشتیبانی قوی مردم از نظام و مسئولین و حضور آنها در انتخابات باعث می شود که مسئولین دلگرم و باانگیزه شوندو بتوانند برای خدمت بیشتربرنامه ریزی و دشمنان را در صحنه های بین المللی از کمرنگ شدن انتخابات مردمی مایوس کنند.

شاکرمی با بیان اینکه تغییرات و تحولات لازمه هر مجموعه ای است، توضیح داد: نیروهایی که در سمتی کار می کنند پس از مدتی نیاز به ارتقا و تغییر و تحول است و این چرخش موجب پویایی و تحول در دستگاه خواهد شد و قطعا ادامه خواهد یافت.

دادستان عمومی و انقلاب عمومی پیشین پردیس: کاهش ۲ هزار پرونده در طی یکسال

دادستان عمومی و انقلاب عمومی پیشین پردیس نیز در این مراسم گفت: طی ۱۰ ماه اخیر ۱۴ هزار پرونده در دادستانی پردیس تشکیل و رسیدگی شده و به همین میزان نیز پرونده مختومه شده که نسبت به مدت مشابه سال‌های اخیر ۲ هزار فقره کاهش را شاهد بوده‌ایم.

محمد شیخ آرانی اظهار داشت: پیگیری‌ برای تحویل مسکن مهر به شهرداری، مسکن مهر خالی و ناایمن، استاندارد آسانسورها، انشعابات، اراضی غیراحداثی و خلع ید پیمانکاران انجام شده است.

وی ادامه داد: برای حفظ حقوق بیت المال فقط به خلع ید پیمانکار بسنده نکردیم و برخی از آنها مورد تعقیب قرار گرفتند و بازدیدهای شبانه و رصد گروه ایجاد شده در فضای مجازی باعث شد تا بتوانیم ساخت و سازهای غیرمجاز را در حد مقدور کنترل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: پیگیری برای رفع مشکل ۱۲هکتار از اراضی سعیدآباد جاجرود، مقابله سد معبر، پیگیری ساخت راه دسترسی آرامستان پردیس و احداث تصفیه‌خانه سعیدآباد جاجرود را از طریق شورای عالی محیط زیست پیگیری و نقطه طلایی ساخت این تصفیه‌خانه بخش دیگری از اقدامات انجام شده است.

شیخ آرانی گفت: پلمب اکثرواحدهای غیرمجاز املاک در پردیس، رصد مشکلات مردمی در حوزه بهداشت و درمان ، پس گیری ساخت مرکز انتقال خون بخش دیگری اقدامات است.

وی با اشاره به آزادسازی ۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی، بیان کرد: تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی شهرستان پردیس با ۳۷ هکتار آزادسازی و تخریب ۳۳۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز انجام و در حوزه راه و شهرسازی نیز پنجح هکتار آزادسازی و ۳۵۰ حلقه چاه در طرح صیانت از آب پلمب شده است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران: حفظ آرای مردم وظیفه همه به ویژه دادستانی است

دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان پردیس نیز گفت: برای حبس زدایی و کاهش آمار جمعیت زندانیان برنامه ریزی شده است و در این راستا با تعیین مجازاتهای جایگزین را در برنامه داریم.

عنایت الله علیپور ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، برگزاری ملاقاتهای مردمی و میز خدمت در مساجد و نماز جمعه و اماکن عمومی مد نظر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت : استفاده از موارد ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس و ارجاع به به دادگاه های کیفری یک و ۲ و دادگاههای انقلاب نیز با توجه به تاکید مقام قوه قضائیه که آخرین مجازات باید حبس باشد نیز در دستور کار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخورد جدی با مخلان نظم و آسایش مردم، سوداگران مرگ، فروشندگان وتوزیع کننندگان مواد مخدر و روانگران و مشروبات الکلی در سطح شهرستان به صورت جدی و انقلابی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر امانت بودن آرای مردم توضیح داد: طی چند روز آینده انتخابات برگزار می شود و از مسئولان برگزار کننده که تمام سعی و تلاش خود را در جهت حفظ آرای مردم که در دست آنها امانت هستند به عمل بیاورند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یادآور شد: برگزاری انتخابات سالم پر شور و با نشاط و با مشارکت حداکثری را در اولویت قرار بدهیم.

علیپور با تاکید بر ضرورت وجود پایش تصویری در سطح شهرستان افزود: با هدف پیشگیری از وقوع جرم شهرداران نسبت به اجرای پایش تصویری در تمام نقاط شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha