۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85390476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی خراسان‌شمالی از ۲۲۱ کودک بدسرپرست نگهداری می‌کند

 بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۴ مرکز این نهاد حمایتی در این استان عهده دار نگهداری از ۲۲۱ کودک بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

محسن توحیدی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک مرکز شیرخوارگاه دولتی با ظرفیت ۱۸ کودک و ۱۳ مرکز نیز با مشارکت مردم و خیران توسط موسسه های خیریه استان مدیریت و اداره می شوند.

وی تصریح کرد: کودکان به تفکیک سنی سه تا هفت، هفت تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در این مراکز نگهداری می شوند که هزینه تمامی این مراکز توسط موسسه ها و خیران تامین خواهد شد و از سازمان بهزیستی نیز یارانه دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه گفت: همچنین ۴۰۰ کودک بی سرپرست نیز در نزد اقوام درجه یک از جمله پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمو، دایی، خاله و عمه نگهداری می شوند که از این خانواده ها نیز یارانه دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کودکان و نوجوانانی که در این مراکز نگهداری می شوند شرایط واگذاری برای فرزندخواندگی به خانواده‌ها را ندارند زیرا برخی از سرپرستان آنها در زندان به سر می برند و یا معتاد هستند که بعد از دوره ای فرزندشان را تحویل می گیرند.

توحیدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش بر نگهداری کودکان در خانواده های جایگزین نیز تاکید کرد و افزود: در این طرح کودکان یتیم و یا کودکانی که سرپرست موثر ندارند به خانواده ها به عنوان خانواده میزبان به صورت موقت سپرده شود که در اولویت این سازمان حمایتی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش این سازمان حمایتی در استان قرار دارند افزود: از این تعداد؛ ۲۵ هزار و ۲۰۰ خانوار ماهانه مستمری دریافت می کنند.

۱۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: ۱۰ هزار نفر از ابتدای سالجاری تاکنون با خط ۱۲۳ بهزیستی این استان برای دریافت خدمات مشاوره و راهنمایی در سال جاری تماس حاصل کردند.

وی ادامه داد: اولویت های شهروندان در تماس با این خط در زمینه های اقدام به خودکشی، کودک آزاری، مشکلات خانوادگی، همسر آزاری، فرار از منزل و سایر آسیب های اجتماعی بوده است.

توحیدی مقدم افزود: این سازمان حمایتی در حوزه اجتماعی با اورژانس اجتماعی، مداخله در بحران و خط تلفن ۱۲۳ و خط ملی اعتیاد ( ۰۹۶۲۸) به شهروندان خدمات مشاوره و در صورت نیاز مداخله دارد.

وی تصریح کرد:‌ اورژانس اجتماعی این سازمان با اعزام تیم به منازل شهروندان در سال جاری به یکهزار و ۲۸۳ نفر خدمت داده است که از مجموع این تعداد یکهزار و ۳۳۵ مورد نیز منجر به مداخله شده اند و مورد پذیرش قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت از دختران در معرض آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بعضا دختران به علت نداشتن سرپرست مفید و موثر و حمایت خانوادگی مکان های زندگی مناسبی ندارند که این سازمان آمادگی کمک به این دختران را دارد.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha