حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید

تهران - ایرنا - طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج)   مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج)، نخستین فراخوان در حوزه توسعه فناوری تجهیزات رادیویی است که با حمایت مالی مشترک ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)» و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) منتشر شد.

توافق‌نامه فراخوان «حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه توسعه فناوری‌های تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج)» در حاشیه نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی امضا شد.

با امضای این توافق نامه مقرر شد ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) هر یک به میزان ۱۰ میلیارد تومان ( در مجموع به ارزش ۳۰ میلیارد تومان) از توسعه فناوری تجهیزات رادیویی نسل جدید حمایت کنند.

هدف از این فراخوان حمایت از نیازهای فناورانه و توسعه زیرساخت‌های فناوری تجهیزات رادیویی در کسب و کارهای مرتبط و نوظهور است. مخاطبان این طرح را نیز هسته‌های نوپا و شرکت‌های فناور دانش‌بنیان تشکیل می‌دهند.

محورهای حمایتی این فراخوان شامل موضوعات «استفاده از فناوری RFSOC جهت طراحی و ساخت AAU در محدوده موج میلیمتری»، «طراحی و ساخت POWER AMPLIFIER برای AAU در محدوده موج میلیمتری»، «طراحی و ساخت سیستم شکل دهی پرتو (BEAMFORMING) در محدوده موج میلیمتری»، «طراحی و ساخت فیلتر موج میلیمتری در باند فرکانسی ۲۸ گیگاهرتز» و «توسعه و پیاده‌سازی BBU با فناوری ASIC در محدوده فرکانسی موج میلیمتری برای تجهیزات نسل پنجم» است.

مهلت ارسال طرح‌ها و شرکت در این فراخوان تا ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه اختصاصی سامانه نوآوری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول MCINO.IR ضمن تکمیل فرم مربوطه و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha