قرار کارفرمایان و جویندگان کار؛ بندرعباس «زیر پرچم»

بندرعباس - ایرنا - نخستین رویداد بزرگ مردمی اشتغال استان هرمزگان با حضور جمعی از کارفرمایان، کارآفرینان و کارجویان در پارک غدیربندرعباس «زیرپرچم» درحال برگزاری است؛ تا کارفرمایان واحدهای تولیدی و اقتصادی استان، بتوانند در قراری بی‌واسطه و در فضایی مناسب، نیازها و نیروهای انسانی لازم را از بین جویندگان کار برگزینند.

به گزارش ایرنا، در این فضای صمیمی که به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و با محوریت تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد شده است؛ صاحبان صنایع تولیدی استان می‌توانند، از بین دانش آموختگان جویای کار، نیروی کار مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

در این رویداد که تا فردا دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد، کارجویان و کارفرمایان، فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان دانشگاهی و دانشجویان رشته‌های مختلف معرفی می‌شود و با هماهنگی دانشگاه علمی کاربردی و مراکز کاریابی غیر دولتی، ارتباط مستقیمی برای معرفی متقاضیان اشتغال و نیروی کار ایجاد خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این راستا گفت: رویداد مردمی اشتغال، روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه در راستای تامین نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی و معرفی سریع فرصت های شغلی به کارجویان در بوستان غدیر بندرعباس برقرار شده است و افراد جویای کار می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به این مکان مراجعه کنند.

مجتبی معین وزیری افزود: این رویداد به منظور برقراری ارتباط سریع کارفرمایان و جویندگان کار و اجرایی شدن برنامه توسعه و یکپارچه سازی نظام اطلاعات بازار کار و توسعه سامانه جستجوی شغل در استان هرمزگان درحال برگزاری است.

وی بیان کرد: این اتفاق، از یک سو نیاز کارفرمایان به تامین نیروی کار و از سوی دیگر زمینه معرفی راحت‌تر فرصت‌های شغلی به جویندگان کار را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را دارا است؛ به طوری که تابستان گذشته، ۲۲ درصد نرخ بیکاری استان بود، این درحالی است که در تابستان امسال (۱۴۰۲) به حدود ۱۱ و نیم درصد رسید؛ یعنی افزون‌بر ۱۱ درصد کاهش نرخ بیکاری در سطح استان اتفاق افتاده است.

تعهد سالجاری ایجاد فرصت شغلی در استان هرمزگان نیز حدود ۲۹ هزار نفر بوده است؛ که باتوجه به همه اقداماتی در این زمینه انجام شده، رشد ۱۴۵ درصدی در این بخش صورت گرفته است؛ یعنی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۲ هزار و ۸۰۰ شغل جدید در استان ایجاد شده که ۱۳۸ درصد بیش از تعهد امسال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha