پایان دادن به حضور ائتلاف خارجی محور رایزنی الخزعلی با رئیس جمهور عراق

تهران- ایرنا- دبیر کل «عصائب اهل الحق» عراق و رئیس جمهور این کشور درباره بحث پایان دادن به حضور ائتلاف خارجی در این کشور رایزنی کردند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری المعلومه، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق و «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق درباره پرونده پایان دادن به حضور ائتلاف خارجی در خاک عراق رایزنی کردند.

دفتر رسانه ای الخزعلی بیان کرد که دبیرکل عصائب اهل الحق در دیدار با رئیس جمهور عراق تحولات سیاسی و امنیتی و پرونده پایان حضور ائتلاف خارجی در عراق و حمایت از حاکمیت ملی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

الخزعلی در این دیدار بر ضرورت توافق سیاسی درباره موضوع حاکمیت عراق و خروج نیروهای خارجی تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت تقویت توان نیروهای عراقی در دفاع از اراضی، آسمان و آبهای کشورشان تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار بر ضرورت تقویت تلاش‌ها میان همه گروه های عراقی به منظور تداوم ثبات در این کشور و ضرورت توافق سیاسی در موضوع حاکمیت ملی و اهمیت تحقق آن در شرایط کنونی تاکید کرد.

نظامیان اشغالگر آمریکایی همراه با نظامیان چند کشور خارجی در قالب ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.
آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و شماری از یاران ایشان در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نظامیان آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha