۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85390113
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حل مشکلات جامعه از طریق اراده و حضور مردم امکان‌پذیر است

رشت - ایرنا - یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گیلان گفت: نظریه مردم‌سالاری دینی مبتنی بر اراده مردم است و حل مشکلات جامعه نیز از طریق حضور، اراده و مدیریت مردم امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی در گفت و گو با سیمای استانی گیلان اظهار کرد: اصل انقلاب اسلامی نیز با حضور مردم، اراده آنان تحقق یافت و هشت سال دفاع مقدس هم با حضور و مدیریت مردم انجام شد و مراسم اربعین هم یکی از جلوه های فرهنگی مردم سالاری دینی است.

وی افزود: ابتدای انقلاب اسلامی گروه‌های مختلف اسامی گوناگونی را برای این انقلاب پیشنهاد کردند اما امام راحل(ره) جمهوری اسلامی را انتخاب کردند که مردم سالاری دینی، پشتوانه نظریه جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: امام راحل ابعاد مردم سالاری دینی را از منابع دینی استنباط و استخراج و این نظریه را در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ساختار حکومتی تبدیل کردند.

وی ادامه داد: از این رو از ابتدای انقلاب تاکنون جلوه‌های زیبا و مهمی از نظریه مردم سالاری دینی را شاهد بودیم و تا کنون هم هیچ مشکلی در جمهوری اسلامی بدون حضور مردم حل نشده و نمی شود و اگر امروز مشکلی داریم، دلیل آن است که نخواستیم از اراده و حضور مردم استفاده کنیم.

نقش بی بدیل مجلس خبرگان رهبری در حل مشکلات جامعه

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در ادامه به نقش مهم خبرگان رهبری در جامعه اشاره و بیان کرد: به طور معمول عنوان می شود وظیفه و ماموریت خبرگان رهبری، تعیین رهبر و نظارت بر عملکرد رهبری است اما اگر فقط کار مجلس اینباشد پس در این ۳۴ سال ، این نمایندگان چه کاری انجام داده اند.

وی با بیان اینکه ما رهبری داریم که در سن حدود ۸۰ سالگی همانند یک جوان کار می کند و از عالم ترین و عادل ترین فقهاست، تصریح کرد: وظیفه خبرگان رهبری فقط نظارت بر عملکرد رهبری نیست.

وی خاطرنشان کرد: نقش خبرگان رهبری در حل مشکلات اساسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمتر نیست و در برخی مواقع فقط نمایندگان خبرگان رهبری می‌توانند در حل مشکلات اساسی نقش اثرکذاری داشته باشند.

این نامزد خبرگان رهبری افزود: وظایف خبرگان رهبری را در این راستا می توان به ۲ بخش ملی و استانی تقسیم کرد نخست آنکه مجلس خبرگان رهبری حق دارد در تمام سیاست‌های کلانی که از طرف رهبری برای عرصه‌های مختلف امور آموزشی، پژوهشی، دریایی، محیط زیست، اقتصادی و سایر موارد اعلام می شود، به ایشان پیشنهاداتی ارائه دهند و اگر موردی هم ار آن سیاستها خلاف مسیر اهداف نظام جمهوری اسلامی و مصالح عمومی باشد ، می توانند از رهبری بخواهند که در خصوص آن سیاست تجدیدنظر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در ادامه گفت: همچنین مجلس خبرگان رهبری می تواند سیاستهای ابلاغی اعلام شده و اعمال شده را بررسی کند و اگر سیاستی خلاف مسیر و اهداف نظام باشد، نسبت به تغییر آن به مقام معظم رهبری پیشنهاد دهد به عنوان مثال می توان به سیاست تاسیس بانکهای خصوص همانند سیاست کنترل جمعیت درخواست شد تا در آن تجدیدنظر شود.

وی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری حق دارد بر عملکرد تمامی نهادهای زیرمجموعه رهبری نظارت داشته باشد و اگر عملکرد نهادی را خلاف مسیر اهداف نظام جمهوری اسلامی و خلاف مصالح عمومی تشخیص داد را مورد بررسی و پیشنهاد اصلاح عملکرد قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین مجلس خبرگان رهبری حق دارد تا به جهت گیری‌هایی که مقام معظم رهبری برای قوای سه گانه تعیین کردند، نظارت داشته باشد که با توجه به این موارد مشخص است که وظایف نمایندگان این مجلس بسیار مهم است و این نمایندگان نقش مهمی در امور جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی به عملکرد نمایندگان خبرگان رهبری در سطح استانی نیز اشاره و بیان کرد: اگر به عنوان نماینده مردم گیلان انتخاب شوم، یکی از پیشنهادات قطعی‌ام آن است که تا ماهانه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان جلسه‌ داشته باشیم و مسائل استان را در آن بررسی و برای رفع آنها، از نهادهای استانی و ملی مطالبه‌گری کنیم.

وی بیان کرد: همچنین جهاد تبیین مطالبه‌گری را راه اندازی خواهیم کرد تا با کمک مردم به خصوص جوانان نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و قوتها را تقویت و نقاط ضعف را پیگیری کنیم تا این نقاط ضعف با تعامل نهادهای مربوطه برطرف شود.

دشمنان از فواید حضور مردم در انتخابات آگاهند

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گیلان به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه را که دشمنان برای ما تبلیغ می کنند، بی شک برای مردم ما مضر است و آن چیزی را که دشمنان نمی پسندند، برای ملت ما مفید است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی اظهار کرد: از اینرو امروز دشمنان تبلیغات وسیعی را برای دلسرد کردن مردم و عدم حضور آنان در پای صندوقهای رای به راه انداختند زیرا آنان به خوبی می‌دانند که رای ندادن به ضرر ملت است و رای دادن و حضور باشکوه مردم در انتخابات به ضرر دشمنان نظام است.

وی در خاتمه گفت: به همین دلیل از همه مردم فهیم گیلان انتظتر است تا با مشارکت حداکثری روز ۱۱ اسفند ماه بر سر صندوقهای رای حاضر شوند و یک بار دیگر جلوه مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha