مشهد هزار و ۲۰۰ خانه - مسافر مجوزدار برای اقامت زائران نوروزی دارد

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ خانه - مسافر در کلانشهر مشهد تا کنون موفق به دریافت مجوز اقامت زائران در ایام تعطیلات نوروزی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:علاوه بر این تعداد ۳۰۰ خانه مسافر دیگر نیز در مسیر اخذ مجوز قانونی برای اقامت زائران هستند.

وی تاکید کرد: خارج از این شمار با مالکان خانه‌های شخصی که زائران و مسافران را بدون اخذ مجوز اسکان دهند برخورد قانونی خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی وظیفه نظارت بر خانه مسافرها را بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: بر حسب دستور استاندار ، مسوولیت ساماندهی خانه مسافرها در مشهد طی ابلاغی بر عهده فرماندار گذاشته شده و لازم است که تمامی خانه مسافرها ساماندهی شوند و تحت نظارت دستگاه متولی فعالیت کنند.

مشهد هزار و ۲۰۰ خانه - مسافر مجوزدار برای اقامت زائران نوروزی دارد

گنابادی نژاد افزود: باید سایر ظرفیتهای اقامتی را در کنار واحدهایی مانند هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر به رسمیت بشناسیم و به هیچ وجه فعالیت آنها را نباید غیرقانونی بدانیم زیرا نمی شود در ایام اوج سفرها از حضور این واحدها و ضرورت حضورشان در عرصه میزبانی بهره برد اما با فروکش کردن مسافرت در دیگر ایام سال آنها را غیرقانونی و فعالیتشان را تخلف دانست.

وی تاکید کرد: امنیت و رفاه حال زائران بسیار مهم و تمام تلاشها و برنامه‌ریزیها نیز در همین جهت در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha