کاهش ۵ روزه میانگین زمان پاسخگویی ۴ دستگاه همجوار به استعلامات گمرکی

تهران- ایرنا- تمرکز و پیگیری ویژه گمرک ایران و همراهی دستگاه‌های همجوار منجر به کاهش پنج روزه میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و در نهایت موجب افزایش سرعت تشریفات ترخیص کالاها شده است. نتایج نشان می‌دهد حصول به میانگین زمان سه روزه برای پاسخگویی به استعلامات و کاهش زمان انجام تشریفات ترخیص کالاهای وارداتی هدفی دست یافتنی است.

به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصاد و دارایی، در اجرای ماده (۱۲) قانون امور گمرکی به منظور تسهیل و تسریع انجام تشریفات گمرکی و جلوگیری از تحمیل هزینه های مضاعف ناشی از معطلی کالاهای اظهار شده است، گمرک ایران تمرکز ویژه ای بر اجرای بند (ج) تبصره (۲) جزء (۴) ماده (۳۸) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بهبود فضای کسب و کار و مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار برای کاهش زمان پاسخگویی سازمان‌های همجوار به استعلام‌ها به عمل آورده است.

در این بین سازمان‌های پرتراکنش سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی سازمان غذا و دارو و سازمان حفظ نباتات در صدر تمرکز این سازمان قرار گرفته اند.

این سازمان با بهره مندی از سامانه های گمرکی و تقاطع گیری از مجموعه داده های مدت زمان پاسخگویی به استعلام های سازمان های مزبور تمرکز ویژه ای به عمل آورد که مجموعه گزارش‌های احصاء شده تا کنون طی چهار دوره گزارش ارائه شده که در جدول زیر نتایج آن به نمایش درآمده است:

کاهش ۵ روزه میانگین زمان پاسخگویی ۴ دستگاه همجوار به استعلامات گمرکی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha