استاندار: مدیران برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان تدبیر کنند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسوولان باید اشرافیت کامل بر مشکلات و توانمندی‌های این استان داشته باشند، تا بتوانند برای توسعه، رشد و آبادانی منطقه برنامه ریزی و تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز شنبه در نشست اعضای شورای اداری خاش با اشاره به اینکه ناکارآمدی مدیران به اسلام و انقلاب ضربه وارد می کند، اظهار کرد: تکیه بر آمار غلط و ضعف در مباحث آموزشی سبب عقب ماندگی سیستان و بلوچستان شده، بنابراین حضور جهادی مدیران در عرصه های مختلف لازمه امور بوده و به گره گشایی از مشکلات کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید مهارت آموزی را تقویت کنند، افزود: بودجه ساخت مدارس سیستان و بلوچستان ۳۰۰ برابر افزایش داشته و علاوه بر آن سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریالی خیران را داریم که در این بخش افزون بر هشت هزار میلیارد ریال جذب سهمیه صورت گرفته است.
استاندار سیستان و بلوچستان اهمیت و ضرورت دقت در انجام کارهای عمرانی و خدماتی و آسانی در اعطای تسهیلات و ساخت مسکن و واگذاری اراضی، تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه های گردشگری، توسعه شهری و روستایی، فعال سازی طرح های صنعتی، کشاورزی و دامی و نیز تقویت کارهای نظارتی در حوزه تنظیم بازار را مورد تأکید قرار داد.
وی بیان کرد: مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید در کارها نوآوری و خلاقیت داشته باشند و با نگاه دلسوزانه ظرفیت ها را به شکوفایی برسانند.
کرمی با اشاره به اینکه اخیراً سهمیه ای از سوخت خودروها کم شد، اما با وزیر صحبت کردیم و قرار شد که سهمیه را برگردانند و نیز کارت های آزاد برای جایگاه ها تعریف شود، بنابراین در این موضوع باید نظارت های شرکت نفت تقویت شود تا سواستفاده ای از این موضوع صورت نگیرد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش نیز با قدردانی از خدمات نظام اسلامی بر ضرورت و اهمیت پویایی و نشاط مدیران و نیز توجه دولت در مبحث اختصاص اعتبارات را مورد تأکید قرار داد.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم با برشمردن خدمات دولت در ابعاد مختلف، اهمیت اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب مردم و راهسازی را خواستار شد.

به گزارش ایرنا،استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر یک روزه به خاش از پروژه های مختلف عمرانی، بهداشتی، آموزشی، خدماتی شامل جاده خاش به زاهدان، مسکن ملی، هنرستان کشاورزی، مجتمع آموزشی دارالفنون، پروژه ۱۰۰ تخت خوابی بیمارستان امام خمینی، جایگاه سوختی گورچان، بخشداری پشتکوه بازدید و با اقشار مختلف مردم شهرک توحید آباد گرنچین دیدار و سپس مجتمع گلخانه ای دوربن از توابع بخش پشتکوه بازدید کرد و برای تامین تجهیزات آموزشی و تخصیص اعتبارات هنرستان کشاورزی و تامین تراکتور با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و نیز رفع مشکلات حوزه آب و برق و کمبود فضاهای آموزشی و بهسازی راه روستایی و ایجاد سالن ورزشی توحید آباد قول مساعدت داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha