۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85389606
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یزد، میزبان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 85389606
یزد، میزبان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی به میزبانی این شهر میراث جهانی، اردیبهشت ماه سال آینده در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، " زهیر حاجی حسینی" روز شنبه در آستانه هفته جوان در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه تمام برنامه‌های حوزه جوانان با مفهوم زندگی تعریف شده و مورد توجه است و باید روز به روز تقویت شود افزود: این جشنواره در راستای فرهنگ سازی با نگاهی تازه به این حوزه با حمایت وزارت ورزش و جوانان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نفس برگزاری این جشنواره، راهبری حوزه تولید محتوی در موضوع خانواده به صورت فیلم کوتاه است و استان در این رابطه پیشگام است و علاقه مندان حداکثر تا ۲۵ اسفندماه امسال مهلت دارند با مراحعه به سایت جشنواره به آدرس www.zendegifilmfest.com نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

این مسئول در ادامه به ماموریت‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان یزد در موضوع ازدواج اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه اول امسال ۲ هزار و ۴۰۰ مورد ازدواج و ۷۰۰ طلاق در ۱۲ شهرستان این استان ثبت شده است.

حاجی حسینی بیان کرد: گسترش فرهنگ مقدس ازدواج با همکاری نهادهای مردمی و فعالیت‌های فرهنگی جزو برنامه‌های مهمی است که در استان پیگیری و انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد در مجموع شاخص‌های مختلف در میان استان‌های کشور، رتبه برتر را کسب کرده است از تلاش‌های انجام شده در این حوزه قدردانی کرد.

این مسئول گفت: کسب رتبه اول در تشکیل نشست‌های ستاد ساماندهی امور جوانان با همراهی جدی شخص استاندار، جزو افتخاراتی است که نصیب یزد شده است.

حاجی حسینی گفت: یزد در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان نیز رتبه برتر کشور را دارد و در سال‌جاری بیش از ۱۰ هزار فقره وام به متقاضیان دارای شرایط پرداخته شده است.

وی بیان کرد: برگزاری ۲۷۰ کارگاه پیش از ازدواج برای زوج‌های جوان و یک هزار و ۷۰۰ جلسه مشاوره رایگان توسط ۱۲ مرکز تخصصی جزء برنامه‌های مهمی است که انجام شد.

یزد، میزبان نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی

مدیرکل ورزش و جوانان یزد به راهبرد دشمنان علیه نسل جوان اشاره کرد و گفت: ایجاد ناامیدی از آینده جزو برنامه‌های مهمی است که دشمنان به دنبال آن هستند و باید با جهاد تبیین، خدمات نظام و انقلاب اسلامی برای نسل جوان با جدیت و دقت بازگو شود.

۵۰ برنامه شاخص در بزرگداشت هفته جوان در یزد

همچنین معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: به مناسبت هفته جوان که از سی‌ام بهمن ماه جاری آغاز می‌شود بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی شاخص در ۱۲ شهرستان استان انجام می‌شود.

"علیرضا محمدی" از مهمترین برنامه‌ها را شامل برگزاری جشن‌های مختلف، راه اندازی بازارچه، محافل انس با قرآن الکریم ، پویش بخشش جوانی ، دیدار با مسئولان و تکریم خانواده‌های شهیدان ذکر کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، غبارروبی قبور مطهر شهیدان و برنامه‌های متنوع فرهنگی مناسب جزو برنامه‌های دیگر هفته جوان در یزد است.

وی از فعالیت ۱۱۴ تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان در استان خبر داد که اکثر برنامه‌های بزرگداشت هفته جوان توسط آنها در یزد و مناطق مختلف پیگیری و برگزار می‌شود.

در پایان نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha