راهیان نور تبیین فرهنگ شهادت برای نسل نو است

آستارا - ایرنا - فرمانده سپاه آستارا گفت: هدف از برپایی کاروان راهیان نور تبیین فرهنگ شهادت برای نسل نو و آشنایی با راه و رسم شهدا و انتقال پیام آنان به دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ بهزاد قنبری روز شنبه در مراسم اعزام اردوی راهیان نور شهرستان آستارا، اظهارداشت: اردوی راهیان نور دانش آموزی معمولا توسط مدارس انجام می شود و جمعی از دانش آموزانی که تمایل دارند همراه تعدادی از مربیان و مسئولان مدرسه به مناطق غرب یا جنوب غرب کشور سفر می‌کنند؛ مکان های بسیاری در طول مسیر برای میزبانی از مسافران آماده سازی شده است، مکان هایی مجهز که برای سفر چند روزه مهیا شده اند.

وی افزود: هدف از سفر به مناطق جنگی یادآوری ایثار و جانفشانی افرادی است که برای حفظ ایمان، دفاع از کشور و ناموس سرزمین خود از جان ارزشمند خود گذشتند و امروز قدرت، عزت و امنیت ایران اسلامی را مرهون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا ادامه داد: این برنامه با حضور ۸۰ نفر از دانش آموزان در قالب دو اتوبوس به مناطق عملیات جنوب کشور انجام می گیرد.

قنبری با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده، تصریح کرد: بازدید از یادمان‌هایی چون هویزه، عملیات والفجر۸ در اروند کنار و شلمچه با حضور راویان دفاع مقدس شهرستانی و استانی جزو برنامه های تعریف شده است.

وی با بیان اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان، گفت: اجرای رزمایش فرهنگی مردان آسمانی در اردوگاه شهید حبیب اللهی که روایتی است از تاریخ ایران اسلامی، از قبل انقلاب و جنگ تحمیلی هشت ساله که باعث تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس می شود از دیگر برنامه های قابل اجرا در اردوی راهیان نور است.

راهیان نور یک اردوی سیاحتی اجتماعی است که افراد معمولا به صورت گروهی از مناطق غرب و جنوب غربی کشور، مناطق بازمانده از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، بازدید می کنند.

۲۰ اسفند به نام روز ملی راهیان نور نام گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha