۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85389518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر ورزش: اجرای صحیح آمایش سرزمینی پیشرفت ورزش استان‌ها را فراهم می‌کند

آبادان - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: اجرای صحیح و دقیق سند آمایش سرزمینی، زمینه پیشرفت ورزش در استان‌ها فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث هاشمی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی نایب رییسان فدراسیون‌های ورزشی کشور در منطقه آزاد اروند بیان کرد: سند ملی آمایش سرزمین توسط شورای عالی آمایش سرزمین در اواخر دولت دوازدهم به صورت ناقص تصویب شد که در دولت سیزدهم، تکمیل این سند با نگاه ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر این نکته که طرح آمایش سرزمینی مربوط به همه دستگاه‌ها است، به دیدار اخیر ورزشکاران با رهبر انقلاب اشاره و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به ورزش نگاه ویژه‌ای دارد و این موضوع مسئولیت وزارت‌ ورزش و جوانان را سنگین‌تر از قبل می‌کند.

هاشمی نبودن عدالت ورزشی را یکی از معضلات این حوزه عنوان کرد و گفت: عدالت ورزشی زمانی اتفاق می‌افتد که از ظرفیت آمایش سرزمین استفاده کنیم و به تناسب استعدادهای استان‌ها، استادیوم‌ها و اماکن ورزشی ساخته شوند.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: طرح آمایش سرزمین از موضوعات اساسی در وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود زیرا با ابلاغ این طرح، تکلیف همه بخش‌ها در بخش مشخص خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که تکلیف آمایش سرزمینی مشخص نشود هیچ طرح جدید ورزشی ایجاد نمی‌شود و در رابطه با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز اولویت با طرح‌هایی دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر است.

هاشمی در خصوص بانوان ورزشکار کشور گفت: متاسفانه فقط یک هزار و ۶۰۰ بانوی ورزشی بیمه شده وجود دارد که این موضوع در بخش آقایان چهار و نیم درصد بیشتر است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش بانوان از گمشده‌های ورزش کشور است گفت: در ورزش بنیادین، نقش مادران و خانواده اصلی و پراهمیت است.

وی تصریح کرد: مدیریت ورزش بانوان باید استقلال خود را داشته باشد و توجه به عدالت جنسیتی اصل عالمانه‌ای است که باعث برداشتن تبعیض در بخش بانوان می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha