شولتس: آلمان برای دفاع از اوکراین هرکاری می‌کند/اسرائیل تابع قوانین بین‌المللی جنگ باشد

تهران- ایرنا- صدراعظم آلمان در پاسخ به این سوال که «آیا دولت متبوعش موشک تاروس را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد»، گفت: برلین هر کاری برای کمک به دفاع اوکراین از خود انجام می‌دهد و تصمیم‌ها در زمان مقتضی اتخاذ می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ با ابراز نگرانی از توانایی اروپا برای دفاع از خود اظهار داشت: اروپا باید صرف نظر از این که چه کسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شود و نتیجه جنگ اوکراین [چه می شود]، خود را از لحاظ دفاعی تقویت کند.

دونالد ترامپ رئیس جهوری پیشین آمریکا گفته است که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شود از متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که نتوانسته اند به اندازه کافی برای این ائتلاف هزینه کنند، دفاع نخواهد کرد و به روسیه اجازه می دهد هر بلایی که می خواهد بر سر آنها بیاورد. از طرف دیگر جمهوریخواهان حامی ترامپ در کنگره مانع کمک های دفاعی به اوکراین شده اند.

صدراعظم آلمان در دومین روز این کنفرانس که «داووس در حوزه دفاعی» نام گرفته است، گفت: ما اروپایی ها باید در حال و آینده مراقب امنیت خود باشیم. آلمان به عنون بزرگترین اقتصاد اروپا هزینه های دفاعی را به میزان ۲ درصد تولید ناخلاص داخلی خود افزایش داده است و به این هدف پایبند خواهد بود.

وی اضافه کرد: آلمان با متحدان فرانسوی و انگلیسی خود درباره توسعه تسلیحات با دقت بالا و اطمینان از راهبرد بازدارندگی، مذاکره می کند.

شولتس از اظهارات ترامپ درباره ناتو انتقاد کرد و گفت: هرگونه نسبی سازی ماده دفاعی این ائتلاف نظامی تنها در خدمت افرادی مانند ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواهد بود که قصد دارند ما را ضعیف کنند.

صدراعظم آلمان همچنین در این کنفرانس تاکید کرد که از (رژیم) اسرائیل می خواهد از قوانین بین المللی در درگیری غزه تبعیت کند و جبهه جنگ دومی را در مرز شمالی خود با لبنان باز نکند.

شولتس در ادامه اظهارات مغرضانه و غیرسازنده خود علیه تهران، مدعی شد که ایران نباید از این درگیری ها برای گسترش نفوذ خود [در منطقه] استفاده کند.

نشست سالانه سه روزه مونیخ با حضور سیاستمداران، دیپلمات ها و مقامات نظامی در حالی برگزار می شود که نگرانی ها در اروپا در خصوص تعهد آمریکا در قبال کمک به اوکراین و دفاع از متحدان دیگر تشدید شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha