مشارکت مردم در انتخابات موجب تقویت اقتدار کشور در سطح جهان می‌شود

یزد- ایرنا- نامزد مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد گفت: مشارکت پرشور و گسترده مردم در انتخابات موجب اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی در سطح جهان می‌شود.

"سیدمحمّد حسینی‌نسب" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم در این مشارکت سیاسی خاری به چشم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان مشروعیت جمهوری اسلامی بدون شک مردم هستند اظهار کرد: جمهوری به معنای مردمی بودن است ، نظام جمهوری اسلامی دارای ۲ اصل مهم اسلامیت و جمهوریت است، اسلامیت به این نظام مقبولیت الهی داده و جمهوریت نیز نشانه مشروعیت و مردمی بودن آن است.

حسینی نسب خاطرنشان کرد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال غرور انگیز بود و به جهانیان ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند و امید است این حضور هم در ۱۱ اسفندماه بار دیگر دشمنان نظام و انقلاب را مایوس و ناامید کنند.

مشارکت مردم در انتخابات موجب تقویت اقتدار کشور در سطح جهان می‌شود

نامزد مجلس خبرگان رهبری در استان یزد ادامه داد: مشارکت مردم در مناسبت های مختلف یک ضرورت برای جمهوری اسلامی است رای دان هم حق و هم تکلیف است انشالله ملت ایران در ۱۱ اسفند هم حق خود را ادا و هم به تکلیف خود عمل کنند.

حسینی نسب در ادامه با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان گفت: بدون شک مجلس خبرگان یکی از مهمترین ارکان جمهوری اسلامی است اعضای این مجلس شخصیت های فقید، عادل ، متعهد، با تقوا ، ولایتمدار و منتخب مردم هستند.

وی اظهار کرد: منتخب بودن اعضای مجلس خبرگان یکی از نشانه های بارز مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است، این مجلس از لحاظ ساختار نظام نزدیکترین نهاد جمهوری اسلامی ایران به مقام معظم رهبری است و در واقع خبرگان حلقه‌ای برگرد شمع وجود رهبری و مقام ولایت به حساب می آیند که خود مقام ولایت عمود خیمه این نظام است.

به گفته وی، رهبری انقلاب باید فردی عادل، فقیه، شجاع و دارای بینش سیاسی، اجتماعی و مدیریتی بالا باشد که این شخص با نظر اعضای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شود.

حسینی نسب اضافه کرد: خبرگان رهبری وظیفه صیانتی و حراستی نسبت به جایگاه ولایت فقیه را بر عهده دارند و جایگاه این مجلس بسیار والاست.

نامزد مجلس خبرگان رهبری در استان یزد متدین بودن ، سخت کوششی و نجیب بودن را از ویژگیهای بارز مردم استان یزد نام برد و گفت : مشکلاتی چون تورم ، بالا رفتن سن ازدواج و مسکن در کشور وجود دارد که این مشکلات قابل حل است.

سید محمّد حسینی نسب در آبان ۱۳۳۳ شمسی در محله خیرآباد یزد چشم به جهان گشود ،دوران ابتدایی را در دبستان تعلیمات اسلامی زادگاهش گذراند و پس از اتمام کلاس ششم به عنوان شاگرد اول وارد حوزه علمیه یزد شد و در مدت پنج سال ونیم از محضر اساتیدی چون آیت الله علومی، آیت الله علاقبند، آیت الله سید جواد مدرسی و آیت الله سید محمدعلی مدرسی لب خندقی و شهید آیت الله صدوقی خوشه چید.

وی در سال ۱۳۵۲ به دستور شهید صدوقی جهت ادامه تحصیل، وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر علمای بزرگواری چون آیت الله قافی،آیت الله ستوده، آیت الله اعتمادی، آیت الله سلطانی، آیت الله محمدی گیلانی، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله صدر وآیت الله جوادی آملی، تتمه دروس سطح و فلسفه را فرا گرفت.

پس ازآن به مدت ۲۰ سال از درس خارج فقه و اصول آیات عظام فاضل لنکرانی، شیخ کاظم تبریزی، شیخ مرتضی حائری و مخصوصا آیت الله عظمی شیخ جواد تبریزی بهره برد.

استاد حسینی نسب از ۵۵ سال دوران طلبگی، حدود چهل و پنج سال به تدریس در حوزه های علمیه قم، یزد و کراچی پاکستان گذراند.

هم اکنون نیز در حوزه علمیه یزد به تدریس سطوح عالی، درس خارجِ اصول و فقه و تفسیر قرآن کریم مشغول هست و از مهمترین فعالیت ها و مسئولیت های وی میتوان حضور مکرر در جبهه های دفاع مقدس جهت آموزش عقیدتی_سیاسی و مدیریت حوزه علمیه در کراچی پاکستان و مدیریت مدرسه علمیه خان یزد به مدت ۱۱ سال نام برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha