۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85389231
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

موکب‌های محله محور، میزبان دوستداران اهل بیت(ع) گنبدکاووس در اعیاد شعبانیه
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- همزمان با ماه شعبان و برگزاری جشن‌های ویژه این ایام، موکب‌ پذیرایی و خدماتی با همراهی مردم شیعه و اهل سنت گنبدکاووس برای میزبانی از دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) دایر شده است.

به گزارش ایرنا، مردم گنبدکاووس مانند سایر نقاط ایران اسلامی ماه شعبان را همراه با شور و نشاط حاصل از جشن‌های ویژه چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کردند و این حال و هوا همچنان با برپایی جشن‌های شعبانیه به صورت محله محور در مساجد و موکب‌ها ادامه دارد.

ریسه‌های نور افراشته در خیابان‌های اصلی و معابر پرتردد به مناسبت دهه فجر و در ادامه آغاز اعیاد شعبانیه مانند جشن‌های ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار، حضرت ابوالفضل(ع) به نام روز جانباز و حضرت امام زین العابدین (ع) قابل مشاهده است حال و هوای شهرهای گلستان را رنگی کرده و باعث شادی آفرینی در دل مردم شده است.

به گفته رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس، با همراهی مردم شیعه و اهل سنت برنامه‌های اعیاد شعبانیه به صورت محله محور با حضور دوستداران اهل بیت (ع) در مساجد و هیات‌ها در حال برگزاری است و با نوشیدنی و خوراکی‌های گرم از حاضران در موکب‌ها پذیرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حسینیه علی بن ابی طالب (ع) گنبدکاووس چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شب میزبان جشن‌های ولادت امام سجاد، حضرت ابوالفضل و امام حسین(ع) بود که مورد استقبال بسیار خوب جوانان شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین هیات‌های مذهبی در نقاط مختلف از جمله مصلی امام جعفر صادق (ع)، محله‌های سیدآباد و اروندرود برنامه‌های جشن و سرور برگزار کردند و قرار است ۶۰ موکب از محله‌های مختلف به مناسبت جشن نیمه شعبان در میدان مرکزی گنبدکاووس دایر شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: رویکرد جشن‌های نیمه شعبان در شهرستان خیابانی است و مردم و خیران در موکب‌ها علاوه بر پذیرایی از حاضران با نوشیدنی و خوراکی‌های گرم، به صورت رایگان خدماتی مانند معاینه دندانپزشکی و آرایشگری را انجام می‌دهند و فضاهایی برای بازی کودکان پیش بینی شده است.

حجت الاسلام کریمی افزود: جشن محوری ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان هم سه‌شنبه هفته جاری در محل مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهرستان همراه با تقدیر از ۱۱ نفر از جوانان برتر برگزار می‌شود.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha