۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85389190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تکام الگویی موفق برای حل معضلات شهری و روستایی است

خرم آباد - ایرنا - فرماندار سلسله گفت: یکی از طرح های خوب شهرستان ایجاد قرارگاه خدمت رسانی بود که تشکیلاتی و ساختارمند مشکلات جمعیت شهری و روستایی را احصا و رفع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میلاد شرفی روز شنبه در اولین نشست تخصصی تشریح طرح تکام در استان لرستان اظهار کرد: ظرفیت های هر منطقه در این طرح احصا و با برنامه ریزی و حضور اعضای شورای اداری مشکلات مردم برطرف و ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت فعال می شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع این طرح در بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۴۰۰ مورد ، مساله و مشکل در این قرارگاه احصا و بیش از ۱۰۰ اقدام برای برطرف کردن موارد مطروحه صورت گرفت.

فرماندار سلسله تاکید کرد: الگوسازی این قرارگاه می تواند اقدامات خوبی را رقم زده و همدلی و همصدایی مسوولان را برای رفع مشکلات مردم بهمراه داشته باشد.

شرفی افزود: میانگین جمعیت روستا به شهر ۳۰ به ۷۰ در دوران پهلوی بود ، در حالی که اکنون این میانگین بالعکس شده است.

وی بیان کرد: باید روستاها را آباد و جمعیت مولد را حمایت کرد تا رونق اقتصادی با حفظ فرهنگ ها و ارزش های بومی شکل گیرد.

فرماندار سلسله ادامه داد: در حوزه آبرسانی ۱۲۵ روستا سهمیه استان در طرح جهاد ابرسانی به مناطق محروم و سهمیه شهرستان در این طرح ۲۶ روستا بود که تا ۲ ماه آینده به عدد آبرسانی به ۸۰ روستا می رسیم.

شرفی اضافه کرد: در حوزه کانال های آبرسانی چندسال گذشته رکود داشتیم، اما اکنون بیش از ۱۵ کانال آبرسانی در حال اجرا داریم و ۱۱ مورد نیز در دهه فجر به بهره برداری رسید و پنج برابر شهرستان های با جمعیت بالاتر توانسته ایم بودجه در این زمینه اخذ کنیم.

به گزارش ایرنا، طرح تکام به عنوان سند تحول بنیادی در دولت سیزدهم به منظور توانمندسازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستاها اجرا می‌شود.

هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم موسوم به تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمندسازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستاهاست.

شهرستان سلسله به عنوان پایلوت اجرای طرح تکام در استان لرستان انتخاب شده است.

در این نشست مجری اجرای طرح تکام و نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور،مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستانهای سلسله، دلفان، خرم آباد و الیگودرز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha