۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85389018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر " رستگاری در دقیقه ۵۵ " در مدارس گناوه به نمایش در آمد

گناوه - ایرنا - تئاتر خیابانی " رستگاری در دقیقه ۵۵ " به مناسبت گرامیداشت شهدای ورزشی زمین فوتبال "چوار" استان ایلام در قالب جشنواره ملی تئاتر در مدارس بندر گناوه به نمایش در آمد.

نویسنده و کارگردان این نمایش روز شنبه در حاشیه برگزاری این نمایش در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی گناوه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نمایش در قالب جشنواره ملی تئاتر خیابانی «دقیقه ۵۵» به عنوان یکی از ۱۶ نمایش پذیرفته شده در جشنواره ملی دقیقه ۵۵ استان ایلام است.

" محمد مظفری" افزود: موضوع این جشنواره که ارتباط با حمله هوایی به یک بازی فوتبال در چوار استان ایلام در سال‌های دفاع مقدس است توسط حوزه هنری ایلام برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در حمله ددمنشانه بمباران رژیم بعثی عراق در یک بازی فوتبال که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در یکی از مکان‌های صلح آمیزترین رویداد در جهان برگزارشد، تعدادی از ورزشکاران فوتبالیست به شهادت رسیدند و ما به عنوان هنرمندان کشور باید این اتفاق را به دانش‌آموزان و جوانان باز تعریف و انتقال دهیم.

مظفری افزود: این نمایش توسط گروه تئاتر" ایلیا "و همکاری سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری بوشهری در مدرسه پسرانه استعدادهای درخشان شهید بهشتی(دهخدا) و دخترانه عترت اجرا می‌شود.

تئاتر " رستگاری در دقیقه ۵۵ " در مدارس گناوه به نمایش در آمد

نویسنده و گارگردان این نمایش گفت: اولین اجرای نمایش خیابانی " رستگاری در دقیقه ۵۵" با همکاری اداره ورزش و جوانان گناوه در استادیوم ورزشی شهید سراجی گناوه و در حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: عوامل این نمایش "مهرداد محسنی "دستیار کارگردان و بازیگران" صادق نیک پرست"، "مهرداد محسنی" ، "رضا رحمانی" ، "محمد سراجی" ، "علی سیفی" ، " فرزاد طاهری" ، " فرزاد طاهری" ، موسیقی ، "علی تیرنا " و "علی سیفی" ، طراح پوستر و بروشور" حسین بهروزی" و عکس و فیلم " مجید مظفری " هستند.

فرماندار گناوه در این برنامه گفت: این اقدام هنرمندان کاری ارزشمند در معرفی و پاسداشت یاد و خاطره و آرمان‌های شهدای ورزشکار نقش مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

" محمد تقی صفری" افزود: شهدای والامقام با ایثار،فداکاری، بصیرت و مقاومت در جبهه‌ها جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند که شما دانش‌آموزان در امنیت و آرامش تحصیل و زندگی کنید.

تئاتر " رستگاری در دقیقه ۵۵ " در مدارس گناوه به نمایش در آمد

وی بیان داشت: کشور و نظام به برکت حماسه ها و فداکاری های شهدا، در مقابل تهدیدات و توطئه های دشمنان بیمه ، استوار و با اقتدار مانده است.

فرماندار گناوه خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: نظام و انقلاب به شما تعلق دارد و همانگونه که در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رهبر خود لبیک گفتید و پرشور حضور یافتید در انتخابات یازدهم اسفند نیز پای صندوق های رای گسترده شرکت کنید.

وی گفت: پیامد حضور آگاهانه مردم در پای صندوق های رای، تیری در قلب دشمنان و حفاظت و حراست از انقلاب خواهد شد.

۳۷ سال پیش، هواپیماهای رژیم بعث عراق، در جنایتی هولناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن شهر چوار و بمباران آن، تعدادی از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند، به شهادت رساندند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha