۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85388932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ارشد روس: ادعای ساخت تسلیحات هسته‌ای فضایی نادرست و مضحک است

تهران- ایرنا- یک دیپلمات عالی‌رتبه روس در واکنش به ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر تلاش مسکو برای تولید تسلیحات هسته‌ای فضایی را «نادرست و مضحک» خواند و آن را کارزار ضدروسی دیگر واشنگتن دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، گنادی گاتیلوف نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در خصوص ادعاهای منتشر شده در رسانه‌های غربی نسبت به تلاش مسکو برای ساخت سلاح هسته‌ای فضایی با هدف سرنگونی ماهواره‌های موجود در مدار زمین، این اخبار را نادرست و مضحک خواند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که این ادعاها تلاش واشنگتن برای راه اندازی یک کارزار ضدروسی دیگر با هدف توجیه طرح‌های نظامی خود در فضا است که به وضوح در دکترین‌های نظامی ایالات‌متحده تعریف شده است.

این دیپلمات ارشد روس در ادامه اضافه کرد: براساس ادعاهای رسانه های غربی، فضای نزدیک به زمین به عنوان محیط عملیاتی دیگر برای تقابل معرفی و روسیه و چین به‌عنوان دشمن و تهدید اصلی شناخته شده اند.

گاتیلوف یادآور شد که قوانین بین‌الملل ممنوعیت استقرار هر شی مسلح و به ویژه تسلیحات کشتار جمعی را در فضا مشخص کرده است.

پیش از این، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از سه مقام آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، مدعی شد که مسکو در حال برنامه ریزی برای استقرار تسلیحات هسته ای در فضا با هدف نابودی ماهواره های قرار گرفته در مدار زمین است.

مایک ترنر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته اطلاعات این نهاد، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مبنی بر اینکه هیات متبوعش اطلاعاتی درباره یک تهدید جدی امنیت ملی دارد، در واشنگتن جنجال به پا کرد. وی در این اظهارات خطاب به دولت جو بایدن خواست تا در خصوص آنچه که وی تهدید روسیه علیه امنیت ملی آمریکا خواند، شفاف سازی کند.

اما دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات هرگونه گزارش‌ رسانه‌های غربی را ترفند دیگر کاخ سفید در راستای تلاش برای جلب رضایت کنگره مبنی بر تصویب کمک های نظامی و مالی به اوکراین دانست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha