۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85388864
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲ منطقه حفاظت شده در خراسان جنوبی به تصویب رسید

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبر: 85388864
۲ منطقه حفاظت شده در خراسان جنوبی به تصویب رسید

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از مصوبه شورای عالی محیط زیست برای این استان خبر داد و گفت: ۲ منطقه حفاظت شده جدید به مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اضافه شد.

اسدالله حاتمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سی و هفتمین جلسه شورای عالی محیط زیست که به ریاست رئیس جمهور و با حضور اعضای شورا برگزار شد، ۲ منطقه جدید به مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اضافه شد که شامل منطقه حفاظت شده استند در شهرستان نهبندان و منطقه پلنگ آباد مشترک در شهرستان های بشرویه و طبس است.

وی گفت: ۱۳.۳ درصد خاک خراسان جنوبی معادل ۲ میلیون و ۶ هزار و ۲۱۳ هکتار در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست مدیریت می‌شود و با اضافه شدن این ۲ منطقه، تعداد مناطق تحت مدیریت این اداره کل به ۱۲ منطقه شامل ۹ منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد ریال به محیط زیست خراسان جنوبی اختصاص یافته که برای اجرای برنامه عمل حفاظت گونه های جانوری در معرض خطر و تهدید، انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی خشکسالی و تغییر اقلیم از قبیل آبرسانی و تغذیه وحوش، بانک ژن گونه های جانوری، پایش مناطق تحت مدیریت، اجرای برنامه سرشماری سالانه حیات وحش، تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تالاب کجی نمکزار نهبندان، ایجاد مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش در منطقه حفاظت شده باقران هزینه شده است.

وی با اشاره به تنوع گیاهی و جانوری استان یادآور شد: تاکنون ۲۳۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه پستاندار، ۵۰ گونه خزنده، سه گونه دو زیست و بیش از هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است.

حاتمی با اشاره به دستگیری ۴۹۱ نفر متخلف شکار و صید طی ۲ سال گذشته اضافه کرد: کشف و ضبط ۶۸۰ مورد لاشه پرندگان و پستانداران از متخلفان شکار و صید، ۷۲ قبضه سلاح غیر مجاز و ۲۴۹ قبضه سلاح مجاز که استفاده غیر مجاز از آنها شده از اقدامات یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی است.

وی گفت: همچنین تلاش شده در ۲ سال گذشته با راه اندازی مجدد شبکه بی‌سیم و پهپاد، ضریب حفاظتی مناطق را افزایش دهیم اگرچه خرید موتورسیکلت، استخدام محیط بان، پایش هوشمند مناطق و اجرای طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در سطح استان از عملکردهای قابل ذکر این حوزه به شمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی استانی ابلاغی در سال ۱۴۰۲ رشد ۹۰ درصدی داشته است گفت: همچنین بعد از ۱۴ سال چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی از محل سفر دور دوم رئیس جمهور به محیط زیست خراسان جنوبی اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha