۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبر: 85388847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو مجلس خبرگان : باید برای افزایش سن ازدواج چاره اندیشی شود

شیراز-ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری و کاندیدای ششمین دوره انتخابات این مجلس در فارس به مساله فرزندآوری و ترغیب خانواده‌ها با هدف جلوگیری از افزایش میانگین سنی جامعه اشاره کرد و گفت: فرزندآوری، عامل نشاط و شادی خانواده ‌است و باید برای جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج چاره اندیشی کرد.

آیت الله احمد بهشتی شنبه در حاشیه نمایشگاه خیمه جوان ایران در شیراز به خبرنگاران گفت: مساله ازدواج جوانان برای مملکت سرمایه عظیمی‌ است و ما نباید بگذاریم سن ازدواج بالا رود و در حد متوسط باید زمینه را برای ارتباط جوانان آماده و مهیا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای معضل بالا رفتن سن ازدواج چاره‌اندیشی شود، بیان کرد: هرگونه مشوقی که نیازمند است مسئله ازدواج جوانان به تاخیر نیفتد و هرگونه اقدامی که باید صورت گیرد بی‌شک مورد رضای خداوند و امام زمان (عج) است.

آیت الله بهشتی افزود: ضرورت دارد تا والدین، دولتمردان، مسئولان، خیران، بانک‌ها و سیستم‌های قرض الحسنه زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کنند تا سن ازدواج بالا نرود که این مساله مهم و اساسی برای جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق‌های لازم را فراهم و عملی کنند تا خانواده‌ها بدون نگرانی اطمینان لازم را برای آینده فرندانشان (تحصیل، مخارج و ...) داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه خانواده‌ای که فرزند ندارد، نشاط هم ندارد چرا که خانواده‌های دارای چند فرزندی شادتر هستند؛ گفت: بنابراین فرزندآوری، عامل نشاط و شادی خانواده‌است و باید تلاش کرد تا ملت جوان داشته باشیم.

در نمایشگاه خیمه جوان ایران در شیراز، آیت الله بهشتی و آیت الله کلانتری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در فارس و حجت الاسلام قانع مدیرکل سازمان تبلیغات فارس حضور داشتند.

در این نمایشگاه غرفه کودک، ثبت نام وام ناباروری، پک لبخند مادری و خدمات مشاوره ارائه شد.

همچنین اجرای گروه سرود، اهدای جایزه به ۲۰۰ تن از کودکان، پخش انیمیشن و کلیپ‌های کوتاه مرتبط با جمعیت از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بود.

این نمایشگاه به همت بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی و گروه جهادی زینبیون شیراز برپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha