امام جمعه موقت شیراز: انتخابات زمینه‌ساز اقتدار و پیشرفت کشور است

شیراز-ایرنا- امام جمعه موقت شیراز حضور مردم در پای صندوق رای را موجب پیشرفت و آبادانی و همچنین سربلندی و شکوه ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی عنوان کرد و گفت: جمهوریت و اسلامیت زمانی محقق می‌شود که مردم پای صندوق های رای حاضر شوند و به طور قطع اقتدار ایران زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد شد.

به گزارش ایرنا،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اخلاق اجتماعی افزود: اخلاق هم بعد فردی و هم اجتماعی دارد که اولین مورد اخلاق اجتماعی رعایت قوانین است.

وی ادامه داد: قوانین، آداب و رسوم هر جامعه‌ای قالب رفتاری یک جامعه را شکل می‌دهد.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: وقتی مردم خود را ملزم به رعایت قوانین و اخلاق جامعه دانستند مسیر سعادت آن جامعه هموار می‌شود و بر همین اساس تمام مراجع اعلام کردند که رعایت تمامی قوانین جمهوری اسلامی واجب است.

وی با بیان اینکه اعمال مسئولان بر فرهنگ سازی جامعه تأثیر مستقیم دارد، گفت: صله ارحام و ارتباط با خویشاوندان نیز در مسیر فرهنگ سازی و اخلاق اجتماعی در جامعه بسیار اثرگذار است.

قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن

محمودی در ادامه از حضور گرم مردم و اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه امسال قدردانی کرد و افزود: این حضور نشان از ایستادگی، پایبندی و تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌های ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت شیراز اظهار کرد: مردم به همه ارکان نظام جمهوری اسلامی از ریاست جمهوری، شوراها، مجلس و حتی تعیین رهبری نظام در قالب رای دادن به نمایندگان خبرگان رهبری رای داده و گزینه اصلح را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: کشور ما اکنون در عرصه بین المللی به عنوان کشوری مقتدر معرفی شده که این زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد شد.

محمودی تاکید کرد: همه مردم باید در انتخابات مشارکت کرده و در پای صندوق رای حاضر شوند و برای انتخابات تبلیغ کنیم.

وی اضافه کرد: حضور جوانان پای صندوق های رای باید باشکوه باشد زیرا ما وارث ایثار جانبازان و نگاه‌های منتظر مادران شهدا هستیم،کسانیکه بعضی‌ها شان پای رفتن به محل رای گیری نداشتند و اقوام و خویشان آنها را کوله کرده و به محل رای گیری می آورند.

وی در ادامه با بیان اینکه اخیرا رژیم اسراییل اعلام کرده که آماده حمله به رفح است، گفت: نوار غزه به پنج استان تقسیم می شود که بخشی از آن رفح با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر و وسعت ۶۴ کیلومتر مربع است و اخیرا با حمله اسراییل به غزه ۹۰۰ فلسطینی نیز به رفح رفتند و اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این محل ساکن هستند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اکنون نفع اسراییل در تداوم جنگ است،گفت: اعلام آتش بس دائمی با اعلام شکست رژیم غاصب اسرائیل همراه خواهد بود و امید داریم این نقشه شوم به یاری خداوند نقش بر آب شود.

وی با اشاره به عظمت ماه شعبان ادامه داد: یکی از امتیازات اسلام مناسبت‌ها و میلادها است و مناجات شعبانیه در این ماه سفارش شده است.

محمودی در خاتمه اعلام کرد: روز ۱۱ شعبان روز میلاد علی اکبر(ع) و روز جوان نامگذاری شده و طی هفته پیش رو نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای پزشکی کشاورزی و فنی مهندسی در دانشگاه شیراز برپا خواهد شد که نشان از غرور ملی دارد و مردم را به بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha