ایران پرچمدار دیپلماسی قرآنی است/ مکلف به حمایت مردم غزه هستیم

تهران- ایرنا- مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اعلام آمادگی نمایندگانی از ۱۱۰ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن نشانگر پرچمداری ایران در «دیپلماسی قرآنی» در جهان اسلام است. 

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: امسال در بخش حضور کشورها در مسابقات قرآن کریم یک رشد و جهش چشم‌گیر داشتیم، چون این مسابقات تاکنون رکورد ثبت نام قاریان از ۸۰ کشور را داشت ولی امسال نمایندگانی از حدود ۱۱۰ کشور جهان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: این سطح و تقاضای حضور در مسابقات قرآن دو پیام دارد. یکی این که دست‌اندرکاران این برنامه بزرگ قرآنی تلاش فراوانی داشتند و دوم این که حرف‌هایی که درباره انزوای ایران زده می‌شود، کاملا خنثی شده و وقتی نمایندگان برتر ۱۱۰ کشور در حوزه‌های قرآنی در این رویداد فاخر اعلام آمادگی می کنند به معنای آن است که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار امر قرآن هم در بحث حفظ و قرائت و هم در بخش هایی مثل دیپلماسی قرآنی و تفسیر در جهان و در میان کشورهای مسلمان است.

ایران پرچمدار دیپلماسی قرآنی است/ مکلف به حمایت مردم غزه هستیم

برجسته‌سازی پیام‌های مقاومت در قرآن

حسینی نیشابوری افزود: یکی از برنامه‌هایی که در مسابقات امسال دیده شده این است پیام هایی که در قرآن به مفهوم مقاومت اشاره دارد، برجسته سازی شود و این موضوع کمک می‌کند تا آنچه در غزه و جبهه مقاومت اتفاق می‌افتد، یک بنیان قرآنی و وحیانی دارد. یعنی یک امر سیاسی و نظامی نیست و اگر هم هست، در باورهای عمیق اعتقادی اسلامی جای دارد.

مشاور بین‌الملل دبیر چهلمین دوره مسابقات قرآن ادامه داد: صرف نظر از اینکه دارای چه مذهبی هستیم و با چه زاویه دیدی نگاه می‌کنیم در مساله فلسطین و موضوع مقاومت همه اتفاق نظر دارند. همه ما مسلمانان از هر جغرافیا و قوم و نژادی باشیم مکلف به دفاع از مردم غزه و فلسطین هستیم.

ایران پرچمدار دیپلماسی قرآنی است/ مکلف به حمایت مردم غزه هستیم

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت، کتاب مقاومت» از روز پنجشنبه -۲۶ بهمن- در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha