رومانی اجازه ورود به سعدالله‌یف نداد/ تانک روس دیپورت شد

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه با وجود داشتن روادید و در اقدامی عجیب اجازه ورود به کشور رومانی را پیدا نکرد.

به گزارش ایرنا از سایت کشتی داغستان، مسابقات کشتی قهرمانی اروپا از ۲۳ بهمن ماه (۱۲ فوریه) در شهر بخارست رومانی آغاز شد.

با توجه به نزدیک بودن المپیک پاریس، تیم روسیه قصد داشت با تمام قوا در این مسابقات حضور یابد. یکی از غایبان مطرح تیم روسیه در این مسابقات، عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۲ نشان طلای المپیک است.

هر چند در ابتدا روادید کشور رومانی، برای عبدالرشید سعدالله‌یف و ۲ آزادکار دیگر تیم ملی کشتی آزاد روسیه صادر نشده بود و با پیگیری فدراسیون کشتی روسیه روادید آنها صادر شد. با این وجود و در اتفاقی عجیب کشور رومانی امروز در فرودگاه بخارست مانع ورود سعدالله‌یف به خاک این کشور شد و مسئولان این کشور تاکنون توضیحی در این رابطه ارائه نداده‌اند.

رومانی اجازه ورود به سعدالله‌یف نداد/ تانک روس دیپورت شد



میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه، در این خصوص توضیح داد: سعدالله‌یف از ورود به فرودگاه بخارست منع شد. با کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا تماس گرفتیم اما آنان توضیحی در این رابطه ندادند. اما در این تصمیم یک نکته عجیب وجود دارد. قبل از ورود به رومانی سعدالله‌یف با داشتن روادید شینگن وارد کشور اسپانیا و سپس به رومانی رفت. در اسپانیا هیچ مشکلی برای او به وجود نیامد و از آنجا فرودگاه را ترک کرد و به سمت رومانی حرکت کرد.

وی ادامه داد: ما برای رفع این مشکل دو ساعت و نیم در فرودگاه بخارست معطل شدیم. حمایت کامل کمیته برگزاری مسابقات را به همراه داریم و همچنین تمام تاییدیه‌ها و مدارک لازم را ارائه کردیم، اما این کمکی نکرد. اکنون عبدالرشید به روسیه بازمی‌گردد. مابقی نفرات تیم که روادید گرفتند مشکلی برای ورود به رومانی نداشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha