۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85387684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران در آستانه جهشی بزرگ در حوزه اقتصاد دریامحور است

بوشهر-ایرنا- دبیر شورای عالی صنایع دریایی ایران گفت: ایران در آستانه جهشی بزرگ در حوزه اقتصاد دریامحور است و سیاست کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این حوزه مهم سند توسعه‌ای کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سالاری در همایش اچ.اس.ای بنادر کشور و صنایع وابسته در بوشهر اظهار کرد: بنا است کلیه زنجیره‌های ارزش کشور و همچنین کلیه کسب و کارها و حوزه‎‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی براساس دریا و استفاده از ظرفیت‌های دریا بازآرایی شود.

وی بیان کرد: تمدن نوین دریایی جمهوری اسلامی ایران باید پایه گذاری شود.

سالاری ادامه داد: چنانچه بنا است در این سطح حضور پیدا و معادله را حل کنیم تکلیف بخوبی روشن بوده و باید قطب‌های اقتصادی را در سواحل و جزایر توسعه دهیم.

دبیر شورای عالی صنایع دریایی ایران تصریح کرد: ایران در حوزه دریا اکنون در مسابقه بین المللی در منطقه و در دریا مقداری عقب است چراکه رقبای ما در کشورهای حوزه خلیج فارس و عمان از ایران پیشی گرفتند که باید جایگاه شایسته خود را پیدا کنیم.

سالاری اظهار کرد: شدت فعالیت‌های کشور در حوزه دریا با افق حضور در اقیانوس‌ها باید زیاد شود که این مهم در توسعه سنددریامحور کشور نیز به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این حوزه نباید نگاه‌ها تنها به سمت دریا و سواحل باشد بلکه باید حضور فعال در کلیه‌ آب‌ها و بنادر دنیا به شکلی ویژه دنبال شود.

دبیر شورای عالی صنایع دریایی ایران تصریح کرد: در افق دید کنونی نباید تنها به بوشهر، بندرعباس و سایر بنادر کشور خلاصه شود که برای توسعه این افق نگاه به حوزه اچ.اس.ای باید با اولویت بیشتری باشد.

سالاری ادامه داد: برای توسعه دریامحور در افق یاد شده باید توجه به توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابطع طبیعی، حفظ کیفیت زندگی مردم، پایداری کسب و کارها به شکلی ویژه معطوف شود.

وی عنوان کرد: از محل رعایت نکردن استاندارد و بروز حوادثی توقف زیادی در مسیر توسعه کشور رخ می‌دهد که با این رویه باید حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی در اولویت جدی قرار گیرد.

سالاری اظهار کرد: موضوع‌هایی مانند توسعه پایدار، سرمایه‌های اجتماعی و انسانی همه در گرو توسعه و تقویت نظام‌های اچ.اس.ای، بهداشت، ایمنی و محیط زیست است و بدون این موارد توسعه دریا محور تحقق پیدا نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha